350sl / 450sl ??
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
350sl / 450sl ??
Hej håber der er nogen der vil være mig behjælpelig omkring nogle spørgsmål jeg har..
Er der andre forskelle på 350sl og 450sl end bare motoren, i så fald hvilke?
Jeg har set en enkelt med bagsæde, hvor udbredt er det og kan det evt eftermonteres og godkendes?
Jeg har hørt at det er de første modeller der er de mest eftertragtede (71'-72'), er der nogen der kan be eller afkræfte det?
Jeg overvejer at finde en i USA, har læst på disse sider at jeg kan forvente en afgift på ca 45.000kr? Hvad med told og moms?
Mvh Brian
Er der andre forskelle på 350sl og 450sl end bare motoren, i så fald hvilke?
Jeg har set en enkelt med bagsæde, hvor udbredt er det og kan det evt eftermonteres og godkendes?
Jeg har hørt at det er de første modeller der er de mest eftertragtede (71'-72'), er der nogen der kan be eller afkræfte det?
Jeg overvejer at finde en i USA, har læst på disse sider at jeg kan forvente en afgift på ca 45.000kr? Hvad med told og moms?
Mvh Brian
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Hej Brian
US modeller har alle 4,5 motor til 1980. De første hedder bare 350SL 4,5.
Alle US modellerne til 1989 har neddroslede motorer med katalysator og færre hk i forhold til EU modeller. Nogle US biler har ikke 3 punkts sikkerhedsele og senere fik de (efter min mening) alle rædselsfulde kofangere.
Fra 1973 kunne man få både 2,8 - 3,5 og 4,5 motor i EU. Der er ikke megen forskel udover ekstraudstyret, som jo er helt individuelt fra bil til bil. De første biler havde mindre sidespejle og forskellige andre detaljer i interiøret som nogle foretrækker. Især uret i midten mellem friskluftsdyserne er kult for SL R107 fans!
Udover Geländewagen er det jo den længst byggede MB, så der er løbende sket ændringer gennem årene. Fra 1980 fik de anden generation af V8ere med alu blok.
Generelt er de første V8 mest solide, men disse biler ruster mere end de sidste som så til gengeld måske har mere sårbar motor, elektronik o.s.v.
Nødsædet (Bagsæde) er absolut uanvendeligt til andet end et meget lille barn. Det kan blive dyrt at ombygge en bil, især fordi den risikerer at miste originalitet og gensalgsværdi. Hvis du er ligeglad med gensalgsværdien betyder dette selvfølgelig mindre.
Forvent at en god sund R 107 SL koster ca. 200000 kr alt i alt. Afgiften er ca. 50K for de ældste, men det afhænger jo meget af maveindholdet på medarbejderen hos SKAT den pågældende dag.
Alle US modellerne til 1989 har neddroslede motorer med katalysator og færre hk i forhold til EU modeller. Nogle US biler har ikke 3 punkts sikkerhedsele og senere fik de (efter min mening) alle rædselsfulde kofangere.
Fra 1973 kunne man få både 2,8 - 3,5 og 4,5 motor i EU. Der er ikke megen forskel udover ekstraudstyret, som jo er helt individuelt fra bil til bil. De første biler havde mindre sidespejle og forskellige andre detaljer i interiøret som nogle foretrækker. Især uret i midten mellem friskluftsdyserne er kult for SL R107 fans!
Udover Geländewagen er det jo den længst byggede MB, så der er løbende sket ændringer gennem årene. Fra 1980 fik de anden generation af V8ere med alu blok.
Generelt er de første V8 mest solide, men disse biler ruster mere end de sidste som så til gengeld måske har mere sårbar motor, elektronik o.s.v.
Nødsædet (Bagsæde) er absolut uanvendeligt til andet end et meget lille barn. Det kan blive dyrt at ombygge en bil, især fordi den risikerer at miste originalitet og gensalgsværdi. Hvis du er ligeglad med gensalgsværdien betyder dette selvfølgelig mindre.
Forvent at en god sund R 107 SL koster ca. 200000 kr alt i alt. Afgiften er ca. 50K for de ældste, men det afhænger jo meget af maveindholdet på medarbejderen hos SKAT den pågældende dag.
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
hobbybil eller?
Hej Brian
Hvis du kun skal bruge den til hobbybil er det jo et spørgsmål om hvor fin den skal være?
250000 km er ikke noget problem for en velholdt motor. Problemet er måske mere bilens samlede alder og km. Resten af bilen har jo også "kørt" 250t og interiør ser jo som regel ikke nyt ud efter 35 år og 250t km. Det er dog muligt at finde eksemplarer som er løbende vedligeholdt og i ok stand, meeeen!!!
Jeg ville gå efter så lavt km tal som muligt og finde en bil i Tyskland evt. et godt restaureret eks.
Jeg vil personligt bestemt ikke råde dig til at bruge den som hverdagsbil.
Hvis du kun skal bruge den til hobbybil er det jo et spørgsmål om hvor fin den skal være?
250000 km er ikke noget problem for en velholdt motor. Problemet er måske mere bilens samlede alder og km. Resten af bilen har jo også "kørt" 250t og interiør ser jo som regel ikke nyt ud efter 35 år og 250t km. Det er dog muligt at finde eksemplarer som er løbende vedligeholdt og i ok stand, meeeen!!!
Jeg ville gå efter så lavt km tal som muligt og finde en bil i Tyskland evt. et godt restaureret eks.
Jeg vil personligt bestemt ikke råde dig til at bruge den som hverdagsbil.
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
ps.
EU modeller er klart de mest eftertragede og dyreste. De tidligste US modeller kan være ok, mens de senere mods. med store kofangere kun har interesse for Dallas fans.
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Re: Hej Brian
[quote="henrik s"]US modeller har alle 4,5 motor til 1980. De første hedder bare 350SL 4,5.
Alle US modellerne til 1989 har neddroslede motorer med katalysator og færre hk i forhold til EU modeller. Nogle US biler har ikke 3 punkts sikkerhedsele og senere fik de (efter min mening) alle rædselsfulde kofangere.
Det er ikke korrekt........ US modeller fik først katalysator og US kofanger i 1974 som følge af skærpede miljø- og sikkerhedskrav. Produktionen fra April 1971 til omkring november 1973 er sålede ikke neddroslet og har 200 HK.
Grunden til at de hed 350 SL indtil 1974 var, at 4,5 V8 ikke kunne fås på det europæiske marked og man ønskede ikke at henlede de europæiske kunders opmærksomhed på at man kunne få den tidligere i USA.
Jeg hentede en 350 SL 1972 hjem fra USA i sommer og betalte 36.000 DKK i afgift.
mvh
Kasper
Alle US modellerne til 1989 har neddroslede motorer med katalysator og færre hk i forhold til EU modeller. Nogle US biler har ikke 3 punkts sikkerhedsele og senere fik de (efter min mening) alle rædselsfulde kofangere.
Det er ikke korrekt........ US modeller fik først katalysator og US kofanger i 1974 som følge af skærpede miljø- og sikkerhedskrav. Produktionen fra April 1971 til omkring november 1973 er sålede ikke neddroslet og har 200 HK.
Grunden til at de hed 350 SL indtil 1974 var, at 4,5 V8 ikke kunne fås på det europæiske marked og man ønskede ikke at henlede de europæiske kunders opmærksomhed på at man kunne få den tidligere i USA.
Jeg hentede en 350 SL 1972 hjem fra USA i sommer og betalte 36.000 DKK i afgift.
mvh
Kasper
Re: 350sl / 450sl ??
Hej
Jeg har et spørgsmål?
Du skriver at US modeller har neddroslede motorer.
Den jeg har, er en (WDB107045) 380SL 1984.(116.962 motor)
Jeg er godt klar over at katalysator tag nogle HK.
Men ved du ellers hvor forskel er på disse motorer.
Ved du Prices hvor mange HK US har og EU har .
Hilsen Finn G.
Jeg har et spørgsmål?
Du skriver at US modeller har neddroslede motorer.
Den jeg har, er en (WDB107045) 380SL 1984.(116.962 motor)
Jeg er godt klar over at katalysator tag nogle HK.
Men ved du ellers hvor forskel er på disse motorer.
Ved du Prices hvor mange HK US har og EU har .
Hilsen Finn G.
Min sommer bil: MB 380 SL U.S årgang 1984 med hvide plader.
Re: 350sl / 450sl ??
Hi,
Har selv en 350sl-4.5 1972 fra USA den har kørt 450000km
med hensyn til data så se her http://107sl-club.de/
se under " Der 107er" så under "Zahlen/daten"
Hilsen Mogens
Har selv en 350sl-4.5 1972 fra USA den har kørt 450000km

med hensyn til data så se her http://107sl-club.de/
se under " Der 107er" så under "Zahlen/daten"
Hilsen Mogens
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Re: 350sl / 450sl ??
Hej
Kender i en god mekaniker med forstand på R 107 i hovedstadsområdet ?
Jeg har en 350 SL 1972 og kunne godt tænke mig at få den gået igenem inden sæsonen begynder.
mvh
Kasper
Kender i en god mekaniker med forstand på R 107 i hovedstadsområdet ?
Jeg har en 350 SL 1972 og kunne godt tænke mig at få den gået igenem inden sæsonen begynder.
mvh
Kasper
Kasper
1972 350 SL 4,5
1972 350 SL 4,5
Re: 350sl / 450sl ??
Hej Kasper,Kasper skrev:Hej
Kender i en god mekaniker med forstand på R 107 i hovedstadsområdet ?
Jeg har en 350 SL 1972 og kunne godt tænke mig at få den gået igenem inden sæsonen begynder.
mvh
Kasper
Prøv femvejens auto, de siger de godt kan lave MB, men jeg ville foretrække Mercedes i Hillerød.
Hilsen Mogens
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Re: 350sl / 450sl ??
Tak Mogens
Du har altså selv gode erfaringer med Mercedes i Hillerød ?
mvh
Kasper
Du har altså selv gode erfaringer med Mercedes i Hillerød ?
mvh
Kasper
Kasper
1972 350 SL 4,5
1972 350 SL 4,5
Re: 350sl / 450sl ??
Hej Kasper,
Ja, desuden får man lidt rabat fordi det er en ældre bil.
Lidt procenter på timeløn og reservedele
Hilsen Mogens
Ja, desuden får man lidt rabat fordi det er en ældre bil.
Lidt procenter på timeløn og reservedele

Hilsen Mogens
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
nyt instrumentbræt til 350 SL 1972
Hejsa, har købt denne Mercedes i Californien. Desværre er instrumentbrættet krakeleret for oven. Kan nogen fortælle mig hvor jeg får et nyt?
Kurt E.
Kurt E.
Re: 350sl / 450sl ??
prøv ebay.de der er sikkert en del i Tyskland. men det er med km tæller, din er måske med miles?
Find ud af hvad en dashboard hedder, eller konsol, og søg på ebay
Find ud af hvad en dashboard hedder, eller konsol, og søg på ebay
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader