Overtryk i krumtappen på min ML55
Overtryk i krumtappen på min ML55
Hjælp, hvad kan det skyldes, når der sprøjter olie ud fra oliepindshullet, på min ML55(overtryk i krumtappen), der er jo normalt vakuum der???
Re: Overtryk i krumtappen på min ML55
Vakuum er der nok ikke, men overtryk i bundkarret kunne tyde på, at kompressionen ryger forbi stempelringene og nedenud. Måske kun fra en enkelt cylinder.
Hvad sker der, hvis du fjerner oliepåfyldningsdækselet når bilen står i tomgang. Så vil jeg tro, der er overtryk her også. Olien kan i grove tilfælde sprøjte helt ud på forskærmene.
Hvad sker der, hvis du fjerner oliepåfyldningsdækselet når bilen står i tomgang. Så vil jeg tro, der er overtryk her også. Olien kan i grove tilfælde sprøjte helt ud på forskærmene.
bjarne skrev:Vakuum er der nok ikke, men overtryk i bundkarret kunne tyde på, at kompressionen ryger forbi stempelringene og nedenud. Måske kun fra en enkelt cylinder.
Hej Bjarne, tak for dit svar, men jeg udtrykker mig nok ikke korrekt, det der skete var at på en tur til Nordjylland lyste den gule olie lampe, jeg kørte ind på den næste tankstation, (da den gule ikke er en kritisk lampe), og der så jeg at der var sprøjtet olie op fra oliepindshullet, jeg påfyldte herefter en ½ l olie, problemet er ikke set siden.
Det jeg mener med vakuum er, hvis jeg holder fingeren over oliepindshullet, kan jeg mærke at der er et vakuum, hvilket jo ikke sender olie op.
PS. der er Kleemann komperssor på bilen.
Jeg høre meget gerne fra dig eller en anden, som kan hjælpe.
Tak.
Har set samme problem på en E 210 280 monteret med kleemann kompressor.
Det er ikke et ukendt problem. Lev med det eller afmonter kompressor. Bilen er jo hurtig nok som den er/var.
Det er ikke et ukendt problem. Lev med det eller afmonter kompressor. Bilen er jo hurtig nok som den er/var.