Høje omdrejninger på diesel til syn

Alt vedrørende teknik
Besvar
kim w210

Høje omdrejninger på diesel til syn

Indlæg af kim w210 »

Jeg har lige været til syn med min w210 E300D, da der skulle tages en co2 måling, blev den sat i P og så blev der ellers givet gas :shock: , med det resultat at ribremmen sprang og slog hul på sprinklerbeholdren og knækked dyssen på sprinklermotoren, så ny rem ny beholder og ny sprinkler pumpe .... surt surt .... :?
Nu kommer spørgsmålet så .... kan motoren ikke tage en del skade ved at komme helt derop i omdrejninger(det er trods alt en ældre motor med mange km på sig), jeg mener.. det er en vogn med aut. gear og de kommer jo nomalt ikke der op, hvis motoren tager skade af den behandling, hvem er så ansvarlig for skader :?:
CDI

Re: Høje omdrejninger på diesel til syn

Indlæg af CDI »

Sådan er livet desværre.
Man skal give den fuldgas for at tage en røggastest til syn.
Hvis motoren kapitulere, er det bare syndt for ejeren da synshallen ikke hænger på den.
origon

Indlæg af origon »

Da jg havde min 4 hjuls trækker satte jeg en lang bolt i bunden af pedalen så den ikke kunne tage mere en 2500 omdrejninger til syn :D Synsmanden synes at den var meget dårlig til at tage omdrejninger, jeg smilede bare
CDI

Indlæg af CDI »

origon skrev:Da jg havde min 4 hjuls trækker satte jeg en lang bolt i bunden af pedalen så den ikke kunne tage mere en 2500 omdrejninger til syn :D Synsmanden synes at den var meget dårlig til at tage omdrejninger, jeg smilede bare
:lol: :lol: :lol: :lol: den var god.... :wink:
origon

Indlæg af origon »

jeps :wink: og de kan ikke gøre noget, hvis de prøver at fjerne den så er det deres ansvar,hvis noget går galt.
kim w210

Indlæg af kim w210 »

Smart fundet på.... hmmm den må jeg lige tænke på og se om man kan gøre et eller andet smart, evt ved gas kablet.
nosjan

Indlæg af nosjan »

ahhhh den holder ikke helt , de kan se hvad den skal kunne tage af omd , så bliver du bare sendt hjem uden den bliver synet , motoren er lavet til de omd den skal kunne tage og holder den ik til det er det nok bedre den dør der end på motorvejen , så ikke al det fusk.
origon

Indlæg af origon »

Jeg er aldrig blevet sendt hjem med lave omdrejninger, da jeg havde min 4wd

Jeg vil hellere banke min motor istykker en bilsyn gør det.
320cab

Indlæg af 320cab »

Denne test har jeg diskuteret med synsassistenten et utal af gange. Problemet er at målemetoden er vedtaget i EU, og de folk der har fundet på den har tydeligvis ikke tænkt sig om.
At accelerere en ubelastet dieselmotor til pumpen slår fra, giver overhovedet ingen mening, da det er et forhold motoren aldrig bliver udsat for ved normalt brug. Man løsner blot partikler fra udstødningssystemet, og disse partikler vil pænt
bive siddende hvis testen foregik under belastning.
Jeg har foreslået synshallen at anskaffe et anlæg ( 12-30 Vdc) der kan foretage testen på den køretur de alligevel foretager. Her kan man måle partikelemisionen ved drift, det må da give mere mening.
Jeg har kørt W 124 250d i 15 år og har 864000 Km på tælleren, så jeg glæder mig aldrig til næste syn netop af samme grund.

Der er forøvrigt rigtig mange lærerige indlæg her på stedet, tak for det.

Med venlig hilsen Jørgen
Besvar