Det er dælme koldt udenfor så jeg har brug for lidt hjælp til at få lidt varme i bilen!!!!
E210 290 td 1997... jeg har varme på bilen men der kommer ligesom ikke nok luft fra blæseren, der er kun nok til at holde ruden isfri halvt oppe af forruden, holder jeg hånden op til forruden kan jeg mærke at luften er varm nok der er bare ikke nok af den. Bilen kører med en driftstemperatur på 80 grader og den ændrer sig ikke om det er 20 minusgrader eller 30 grader varmt udenfor, der er oliefyr og det bruger jeg meget ved opstart. Jeg synes at det har været meget bedre førhen så det er ligsom det er blevet gradvis dårligere, jeg tænker om der kan være faldt en slange af eller evt nogle filtre der kan skiftes, er der nogen der har en god ide ? hvis jeg kører en lang tur på et par timer går displayet under speedometeret ud og man kan mærke at glasset foran er varmt og holder man stille et stykke tid kan man se displayet igen, det virker som om varmen bliver bag instrumentbrættet.
Jeg kører altid med begge reguleringer på fuld knald samt fuld knald på blæseren, men det er altså aldrig nok.
Håber på nogle gutter der kender deres varmeapperat..
blæser/varme i kabinen
Re: blæser/varme i kabinen
Under instrumentbord ved passagerføder er der en pollenfilter som sikkert skal skiftes.
-
Re: blæser/varme i kabinen
Tusind tak for hjælpen ! jeg pillede pollenfilteret ud og startede blæseren, så kører den på fuld knald igen..