Pta har skam postet grunden til sin venlige optræden i denne tråd i et tidligere indlæg som du måske kan søge herinde.TonnyL skrev:Jeg synes at du som minimum kommer med noget mere uddybende end bare at slynge "For jeres egen skyld benyt ALDRIG JTC i Greve hvis i har jeres MB kært" det da for fattigt eller useriøst.
VH Tonny
W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Jeg ser da ingen steder hvor der står at hans problem er løst og hvad problemet var, måske jeg er blind eller det er slettet, måske en vil linke hvad han har skrevet hvad der var galt, for det var jo åbenbart ikke converteren!
VH Tonny
VH Tonny
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Hej, beklager mit fravær...
Har været en del rundt for at få fundet fejlen, og ville ikke gå igang med at "prøve mig frem" indtil fejlen blev fundet. Fandt et værksted i Rødovre som efter en kort forklaring var sikker på hvad det kunne være. Han ville se på bilen kold, så den blev efterladt til en morgentest. Fik en opringning om morgenen og fik af vide at det var krumtapsføleren som var defekt
Han var helt sikker, selvom symptomerne ikke var de klassiske krumtapsføler problemer. Årsagen til at den bøvlede om morgenen var fordi den var kold, og derfor ikke virkede efter hensigten, men ligeså snart den havde nået en driftstemperatur, udvidede den sig og virkede pludselig igen. En fejl som var yderst sjælden, enten virkede den eller ikke, så at den nogen gange virkede var yderst sjældent.
Den blev skiftet efter en del besvær, da den havde iret sig fast og krævede en del rensning, for at den nye kunne komme på plads.
Resultatet var ikke til at tage fejl, den kører som en raket nu
Tak for de input der har være, og til JTC Greve, du har nok ret i at converteren snart skal skiftes da den "gynger" meget mere end den plejer, men det må jeg tage på et andet tidspunkt
Har været en del rundt for at få fundet fejlen, og ville ikke gå igang med at "prøve mig frem" indtil fejlen blev fundet. Fandt et værksted i Rødovre som efter en kort forklaring var sikker på hvad det kunne være. Han ville se på bilen kold, så den blev efterladt til en morgentest. Fik en opringning om morgenen og fik af vide at det var krumtapsføleren som var defekt

Han var helt sikker, selvom symptomerne ikke var de klassiske krumtapsføler problemer. Årsagen til at den bøvlede om morgenen var fordi den var kold, og derfor ikke virkede efter hensigten, men ligeså snart den havde nået en driftstemperatur, udvidede den sig og virkede pludselig igen. En fejl som var yderst sjælden, enten virkede den eller ikke, så at den nogen gange virkede var yderst sjældent.
Den blev skiftet efter en del besvær, da den havde iret sig fast og krævede en del rensning, for at den nye kunne komme på plads.
Resultatet var ikke til at tage fejl, den kører som en raket nu

Tak for de input der har være, og til JTC Greve, du har nok ret i at converteren snart skal skiftes da den "gynger" meget mere end den plejer, men det må jeg tage på et andet tidspunkt
W211 E280 2004 Avantgarde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Havde du problem med at starte den, da den var kold?
Flush gearolien, måske sparer du converteren så
Flush gearolien, måske sparer du converteren så
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
I første indlæg er beskrevet at gearkassen er blevet skyllet igennem som forsøg på afhjælpning af problemet.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
BIlen starter fint om morgenen. Synes blot at den i øjeblikket, især om morgenen har meget lang gearvandring, dvs den kommer op i høj omdrejning inden den skifter gear. Og den gynger. Ikke generende men det er der 

W211 E280 2004 Avantgarde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Den kører længere tid i gearerne når det er koldt for at opnå drift temperatur så hurtigt som muligt.
'Gyngeri' ved jeg ikke noget om.
'Gyngeri' ved jeg ikke noget om.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004