Hej
jeg har lige købt en brugt E280CDI W211, men synes at den bruger en del olie. Har fyldt lidt på 2 gange i løbet af 1 måned, når den har meldt at jeg skal checke oliestanden. Det er nok ialt 1 liter der er fyldt på.
Hvad er jeres erfaring, bruger jeres også olie i det omfang, eller kan der være noget galt?
mvh
Henrik
W211 E280 Olieforbrug
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Få tjekket kompression på motor! Helst igår hvis du har garanti på købet.
MB kan på 5 min. lave en elektronisk kompressions tjek med DAS testeren hvor den måler omdrejningstal uligehedder mellem cylinderne, hvis der er 6 eller flere omdrejninger til forskel fra højeste til laveste tal, så er motoren sikkert fucked
Derfor laver man en mekanisk kompressiontest efterfølgende som er et længere tidstagende arbejd.
Men du skal være 100% sikker på at den ikke smider olien ud fra varmeveksleren!!!!
MB kan på 5 min. lave en elektronisk kompressions tjek med DAS testeren hvor den måler omdrejningstal uligehedder mellem cylinderne, hvis der er 6 eller flere omdrejninger til forskel fra højeste til laveste tal, så er motoren sikkert fucked

Derfor laver man en mekanisk kompressiontest efterfølgende som er et længere tidstagende arbejd.
Men du skal være 100% sikker på at den ikke smider olien ud fra varmeveksleren!!!!
- Administrator
- Site Admin