W210 320cdi år 2000 ryger voldsom

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

W210 320cdi år 2000 ryger voldsom

Indlæg af Administrator »

Hej min 320cdi år 2000 ryger voldsom når man køre og gir den gas (sort), vad kan det være galt?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hvæser den også? evt revnet turbo slange...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Den hvæser ikke. Kan det skylles luftfilter?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Ak ja, eller defekt indsugningsmanifoldkanalfrakobling :!:
:lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hvor sider Indsugningsmanifoldkanalfrakobling ? hvordan kan jeg se om den er defekt

Mvh Søkær
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Systemet består af nogle spjælde trukket af en stangsystemet med stellermotor som sidder på hver anden indsugningkanal på indsugningsmanifolden tæt på topstykket...

Hvis du piller motorafdækningerne af, kan man forholdvis nemt kontrollere på en 320'er.
Lad motor køre driftsvarm. Giv stødvis gas og se om stangsystemet bevæger sig...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Har fundet fejlen min inter kuller er flæget ca.10cm ind mod vand køler.

Jeg har så et andet problem mine dyser, de sejler i diesel og det bobler ved 3 stk. er det så kun flame ringene der skal skiftes? det er ikke rørene eller forskruningerne diesel kommer fra.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

:roll: hvis din intercooler er flækket.... så må den da have hvæsset som gal :lol: ....

Ang. boblende dyser... fix dieselolie lækagen først, derefter kontrollere evt kompressionslækage pga trætte flameskiver...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Kan diesel skylles en flæget dyse eller kan det komme fra utætte flameskiver?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Utæt retursystem = diesel spild.

Utæt flammeskive = røg og slagger rundt om dyser.

Revnet dyse = har ikke set det endu :wink:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

TAK
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

CDI skrev:Utæt retursystem = diesel spild.

Utæt flammeskive = røg og slagger rundt om dyser.

Revnet dyse = har ikke set det endu :wink:
Nu var jeg så uheldig at knækket et plast T kryds på returen. så idag har jeg fået en ny returslange ved Hessel, men den er med metalkryds. og nu står ventildækslet fuld af diesel efter en lille tur, men jeg kan sgu ikke se hvor det kommer fra. Burde det ikke passe sammen med de gamle dyser, nu hvor det er originalt udfra stelnr? Og når motoren kører fint uden rørg, så KAN det vel kun komme fra returen..... eller hvad??
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Du bliver nødt til at rense området og bagefter starte motor og se hvor der er utæt...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Min har også fået de nye metalkryds, men jeg kan damprense toppen, så den er helt ren og så køre pænt. så kommer der ingen diesel, men så hvis jeg køre til den, så skal jeg love for den gir diesel så det løber af toppen. Men jeg kan ikke se hvor det kommer fra.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Måske løs gevindtap på dyse til røret fra rail. Eller dårlig omløber på rør fra rail.
Besvar