Hej
Jeg har et spørgsmål?
Den jeg har, er en US. (WDB107045) 380SL 1984.(116.962 motor)
Jeg er godt klar over at katalysator tag nogle HK.
Men ved i ellers hvor forskel er på disse motorer.
Hilsen Finn G.
neddroslede motorer
neddroslede motorer
Senest rettet af gullov 11. dec 2009, 16:05, rettet i alt 1 gang.
Min sommer bil: MB 380 SL U.S årgang 1984 med hvide plader.
Re: neddroslede motorer
Hej,
Der er forskel på det der hedder Verdichtung,-Hvad det er, ved jeg ikke helt præcis.
En Tysker 380sl - 204hk - Verdickung=9,4:1
En USA 380sl - 155hk - Verdickung=8,0:1
Jeg tror det har noget med slaglængden at gøre, men som sagt er jeg ikke helt sikker?
Hilsen Mogens
Der er forskel på det der hedder Verdichtung,-Hvad det er, ved jeg ikke helt præcis.
En Tysker 380sl - 204hk - Verdickung=9,4:1
En USA 380sl - 155hk - Verdickung=8,0:1
Jeg tror det har noget med slaglængden at gøre, men som sagt er jeg ikke helt sikker?
Hilsen Mogens
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Re: neddroslede motorer
Var der ikke noget med at disse USA motorer blev neddroslet pga. luftforurenings krav fra Californien - så mon ikke det er noget recirkulation af udstødningsasserne- eller husker jeg helt forkert
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: neddroslede motorer
Verdichtung er kompression... ud fra dine data så har usa modellen lavere kompressionsforhold.
Re: neddroslede motorer
Nu har jeg været rundt på nettet.
Boring x slaglængde, er på U.S.A modet det samme som på e u.
116 010 3821 topstykke u s / e u
116 030 3320 plejlstang u s / e u
116 050 0326 VENTIL IND u s / eu
Er det samme.
Med hensyn til KNASTAKSEL så er jeg ikke sikke på hvad for en der passer til u s / e u.
Men Stemple er måske ikke de samme, boring er den samme.
Så kompressor må ligge i stempel udformning. 9,4: 1 EU / U.S.A 8,3: 1
Er der nogle der kan sige mig om det er rigtig.
Er der nogle der kan skaffe et billede af de stempler.
Et kammeratlig Hilsen
Finn G
Boring x slaglængde, er på U.S.A modet det samme som på e u.
116 010 3821 topstykke u s / e u
116 030 3320 plejlstang u s / e u
116 050 0326 VENTIL IND u s / eu
Er det samme.
Med hensyn til KNASTAKSEL så er jeg ikke sikke på hvad for en der passer til u s / e u.
Men Stemple er måske ikke de samme, boring er den samme.
Så kompressor må ligge i stempel udformning. 9,4: 1 EU / U.S.A 8,3: 1
Er der nogle der kan sige mig om det er rigtig.
Er der nogle der kan skaffe et billede af de stempler.
Et kammeratlig Hilsen
Finn G
Min sommer bil: MB 380 SL U.S årgang 1984 med hvide plader.