W202 - C250TurboD Luft i diesel -Næsten løst +bonus om tomat

Alt vedrørende teknik
Besvar
c250-8543
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. maj 2010, 18:04

W202 - C250TurboD Luft i diesel -Næsten løst +bonus om tomat

Indlæg af c250-8543 »

Hej med jer.
Min bil fra '96 har eller kørt dejligt og uden de store problemer. Jeg har dog haft startbesvær i en lille uges tid nu og nu er det helt slemt :( Der kommer luft ind til dieselfilteret og det fortsætter så til motoren og den er MEGET svær at starte når den har stået nogle timer. Jeg kan jo se at slangen bliver tom og så har den jo nok lidt svært ved at få luftet ud. Det kræver 5-10 forsøg á 5-10 sekunder og når den så er startet kører den fint, men jeg kan se der bliver ved med at komme luft med op til dieselfilteret.
Nogen forslag til hvor min mekanikker skal starte med at kigge?

På forhånd tak.... Heinrich

******
Der blev skiftet oringe rundt omkring ved de tilslutninger der er ved dieselfilteret og en enkelt slange som så noget mør ud. Der kommer stadig lidt bobler med op mod filteret, men bilen starter og kører som den skal.

Så er der lidt bonusoplysninger om min tomat-kasse :D Efter den var ved mekanikker sidst skiftede den MEGET hårdt ved lave hastigheder og lav belastning. Jeg prøvede så det der med at nulstille uden det store held. Efter noget tid var den dog tilbage til sit gamle jeg. Der har i nogen tid manglet baklys og jeg bad min mekker om at kigge på hvad der kunne være galt.
Der går et sæt ledninger ned til kassen 4-5 stk som var mørnede og uden ret meget isolering. Han skiftede kablerne ud 10-15cm bagud og nu virker baklyset igen. Det har dog også haft en MEGET stor betydning for skiftene som er blevet en hel del bedre efter kablerne er blevet skiftet. Så hvis man har en tomatkasse som skifter lidt hård, kunne man da lige kigge de kabler efter.
Senest rettet af c250-8543 6. jul 2010, 20:18, rettet i alt 1 gang.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: W202 - C250TurboD Luft i diesel

Indlæg af CDI »

Begge brændstofslanger fra karrosse til motor.
Alle O-ringe på div. brændstofrør.
O-ring ved forfilter.
O-ring mellem stopventil og dieselpumpen.
Den lille brændstofkøler som sidder på topstykke.
Dieselfilterets pakning.

Disse steder kan det trække luft.

O-ringe på/ved trykholdeventiler som sidder øverst på dieselpumpen kan være utætte men plejer ikke give startbesvær kun ødelagte gummidele.
Besvar