Hjælp. bagagerum vil ikke åbne. (w210)

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Geografisk sted: København

Hjælp. bagagerum vil ikke åbne. (w210)

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Hjælp! Jeg kan ikke få åbnet mit bagagerum på min nye gamle E320 CDI sport (2001, W210). Den virkede ellers fint, jeg lukkede den, vaskede bilen (er der sivet vand ned i en sensor?) og nu vil den ikke åbne. Knappen i centerkonsollen kan ikke åbne den (og den lyser ikke rødt i knappen, ved ikke om den røde lampe overhovedet duer). Nøglerings-remoten kan heller ikke åbne den. Nøglen der kommer ud af nøglerings-remoten vil kun gå halvt ind :cry: (har prøvet med noget oliespray, men finder en wd40 imorgen).

Når jeg bruger knappen i centerkonsol eller på remote så kommer der ingen lyd fra vacuumpumbe under bagsædet. Der kommer lyd fra den pumpe når jeg åbner/lukker med centrallåsen men altså ikke npr jeg forsøger at åbne bagagerum.

I øvrigt virker bag-nakkestøtterne ikke. De popper ikke op (men de gjorde de heller ikke før dette bagagerumsproblem).
Jeg har checket sikringer og de ser ok ud.
Har også prøvet at lægge vægt på bagageklap og så prøve remoten men det duer ikke.

Hvad hulen gør man ellers? Kan man fjerne bagsædet indefra og komme ind til bagagerummet den vej fra?

Jeg har læst om en der sagde at der er en sensor der måske er gået kuk i, og man kan klippe en rød+gul ledning fra vakuumpumpen før at slå den sensor fra og så skulle man kunne åbne med centrallåsen. Meeeen, kan ikke lige se den ledning umiddelbart og da den røde lampe i knappen i midterkonsollen ikke lyser så er det nok ikke det der er problemet.

Nogen forslag?
Karsten

Re: Hjælp. bagagerum vil ikke åbne. (w210)

Indlæg af Karsten »

Hej.
jeg havde det samme problem med min, prøv at fra koble batteriet vent 1 min og der efter koble det til, (virkede på min)
JR
Geografisk sted: ÅRHUS

Indlæg af JR »

Kun hvis du radioens code, den ber om den når batteriet har været afkoblet!!
mercelsker

Indlæg af mercelsker »

JR skrev:Kun hvis du radioens code, den ber om den når batteriet har været afkoblet!!
Ok der er en almindelig pioneer i og ingen Comand. Så jeg kan vel bare gøre det, ikke? der er ikke andet der går kuk i? :shock:
mercelsker

Indlæg af mercelsker »

Karsten skrev:Hej.
jeg havde det samme problem med min, prøv at fra koble batteriet vent 1 min og der efter koble det til, (virkede på min)
Genialt! det virkede perfekt. Ventede dog kun 10 sek, virkede alligevel.
Tak for hjælpen! :D :D
mercelsker

Indlæg af mercelsker »

Ok nu gør den det så igen :? :?

Er der nogen der ved hvad det lige er der går galt i det her tilfælde?

Det lidt surt og stå i fakta og skulle tage batteriet fra hver gang :D :D :D

Mvh.
CDI

Indlæg af CDI »

Måske er der en utæthed i c-lås system som gør at pumpen muligvis kører for lang tid og
låser sig for at ikke brænde af.
mercelsker

Indlæg af mercelsker »

Hej CDI,

Tak for tippet. Har du nogen ide om hvordan man så finder sådan en utæthed?

Jeg ved ikke om det kan hjælpe med opklaringen men jeg havde bilen til eftersyn hos mercedes-benz efter jeg købte den (for nyligt) og de kom så med et tilbud over en lang række ting der var galt. Men intet vedr. dette problem, så jeg vil næsten gå ud fra at computeren ikke raporterer om fejl (ellers havde de vel opdaget det??). Så spørgsmålet er om en sådan utæthed vil resultere i en fejlmeddelelse?

Mvh.
Besvar