motor temp
motor temp
Her efter der er blevet rigtigt koldt, synes jeg den døjer med at blive ordentlig varm, her i weekenden var jeg på en køretur på ca 60 km med en fart på 120/130 kmt på motorvej, den kom ikke over 60 grader, til hjem turen smed jeg et håndklæde ind bag køler grillen, det gjorde at den efter 40-45 km endelig fik sig sneget op på 78-80 grader, men det er jo ikke engang nok, den skal jo helst op på ca 90 grader, kan det være andet end termostaten?
Tonny
Tonny
Re: motor temp
Aaarh.. En Mercedes plejer at ligge på 82-85 grader.. Men nej, det er din termostat.TonnyL skrev:Her efter der er blevet rigtigt koldt, synes jeg den døjer med at blive ordentlig varm, her i weekenden var jeg på en køretur på ca 60 km med en fart på 120/130 kmt på motorvej, den kom ikke over 60 grader, til hjem turen smed jeg et håndklæde ind bag køler grillen, det gjorde at den efter 40-45 km endelig fik sig sneget op på 78-80 grader, men det er jo ikke engang nok, den skal jo helst op på ca 90 grader, kan det være andet end termostaten?
Tonny
Re: motor temp
Det var det så ikke, en ny hjalp ikke en dyt, blev skiftet idag med en ny original.... andre bud????
Re: motor temp
ser lige med i denne tråd, da jeg har samme problem, også med en ny termostat monteret
Re: motor temp
Hvis du kører en kort tur og din kølerslange i toppen af køleren bliver Lun/varm, så er det termostaten uanset om den lige er skiftet.
ZOOM ZOOM.
Re: motor temp
Den bliver stadigvæk 60-70 grader på motorvejen, men slukker jeg for varmeapparatet så kommer den op på de ca 92 grader, og slår derefter varmeapparatet til og den holder temp.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: motor temp
Er der så luftet ordenligt ud i systemet
Få kontrolleret din tempføler, få at udelukke at det er den der er defekt.
Hvad er ellers historikken på dit problem
er der opstået lige pludseligt, eller
Nogen reperationer forud for

Få kontrolleret din tempføler, få at udelukke at det er den der er defekt.
Hvad er ellers historikken på dit problem


Nogen reperationer forud for

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: motor temp
Luftet ud, jamen det har jeg fået at vide den selv gør, hvis der var luft i ville den vel også blive for varm, det gjorde mine BMWere ihvertfald....
men slangen fra termostaten og til køleren bliver lun allerede ved 60 grader, men har testet den termostat som jeg pillede ud, den åbner først ved lidt over 80 grader... mærkeligt...
Jeg ved ikke lige hvornår det er begyndt, da jeg ikke har displayet til at vise temp ret tit, men tror det er startet her hvor det er blevet rigtigt koldt, det har altid vist ca 85-90 grader når jeg har haft den slået over på temp visning...
men slangen fra termostaten og til køleren bliver lun allerede ved 60 grader, men har testet den termostat som jeg pillede ud, den åbner først ved lidt over 80 grader... mærkeligt...
Jeg ved ikke lige hvornår det er begyndt, da jeg ikke har displayet til at vise temp ret tit, men tror det er startet her hvor det er blevet rigtigt koldt, det har altid vist ca 85-90 grader når jeg har haft den slået over på temp visning...
Re: motor temp
På min 270 CDI er der et elektrisk varmelegeme, monteret lige over startermotoren. Jeg har fået oplyst at dette er med til at få motoren hurtigt op i temp. ca 84 grC. Hvis det nu ikke fungerer i din, kan det måske være det, der gør at din ikke kommer op i temp.?
Jeg har prøvet at måle strømmen på min med et amperemeter ved helt kold motor, og der var et forbrug på 55 ampere med blæser-radio mv. slukket. Her går jeg ud fra at det må være det der elektriske varmelegeme der trækker den forholdsvis store strøm? Når motoren har nået ca. 80 grC. er forbruget 6 ampere, med blæser, radio mv. slukket.
En kølevandstermostat, mener jeg åbner ganske lidt ved 60 grC, og det er vel nok til at kølevandsslangen til køleren bliver lun.
Jeg har prøvet at måle strømmen på min med et amperemeter ved helt kold motor, og der var et forbrug på 55 ampere med blæser-radio mv. slukket. Her går jeg ud fra at det må være det der elektriske varmelegeme der trækker den forholdsvis store strøm? Når motoren har nået ca. 80 grC. er forbruget 6 ampere, med blæser, radio mv. slukket.
En kølevandstermostat, mener jeg åbner ganske lidt ved 60 grC, og det er vel nok til at kølevandsslangen til køleren bliver lun.
W203/270CDI 525.000 km
Re: motor temp
Den bliver sådanset hurtig nok varm, men det stopper ved de ca 60 Grader derefter er den ikke meget for at blive varmere, jeg har selv haft den hjælpe anordning med det elektrisk varmelegeme i tankerne, så jeg må bare ha den teste af, jeg mener en star tester kan tjekke om den virker...
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: motor temp
Der er noget galt et sted
Thermostaten skal jo først ÅBNE ved de ca 80 grader
Hvis den stopper ved 60 grader er der jo en for efektiv køling til stede.
Er blæservarmen normal
Hvordan med følerne


Er blæservarmen normal

Hvordan med følerne

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: motor temp
Varmen inde i bilen er faktisk fin, temp føleren er det ikke den der sidder i termostathuset? for så er den jo også ny der sad en ny i det nye hus, men jeg har testet at når uret viser den er ca 60-65 grader, så har jeg haft et stege termometer nede i kølevands beholderen og den viser ca det samme....