Et godt valg af bil

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Et godt valg af bil

Indlæg af Administrator »

Hej,
Jeg håber at få nogle gode råd fra jer mercedeskendere.

Jeg påtænker at købe en bil til under kr. 100.000, og har forelsket mig i MB C-klassen C180, C200, C220, C250

Har hørt man skal vælge en fra før 1996 (hvilket prisen automatisk gør) pga. rustproblemer efter 96, er dette rigtigt?

Der er flere biler på markedet i C-klassen til under 100. Er det stadig en god og pålidelig bil selvom den har rundet 400.000 KM?

Hvor lang kan sådan en motor egentlig køre, diesel/benzin?

Jeg vil gerne have en diesel, men kører kun ca. 25000 om året - skal jeg købe en benzin istedet?

Jeg kan godt lide at køre med automatgear, vil det være et god eller dårligt valg ved køb af en så "gammel" bil?

Er C-klassen fra starten af halvfemserne dyre i rep. omkostninger/reservedele?

Andet jeg skal være opmærksom på?

Det var mange spørgsmål, håber der er nogle der vil svare :)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Rust problemerne er noglelunde de sammen før og efter 96

Dieselerne har slet ingen problemer med at gå 500.000+ km

Jeg ville tro at 25.000km om året lige er nok til at kunne forsvare den noget højere indkøbspris og vægtafgift på en diesel - men det er nok på vippen

Automatgearkasserne går også i stykker ved 100.000km så det skal ikke være grunden til at vælge den fra

Alle biler fra starten af halvfemserne skal vedligeholdes - Mercedes er nok noget af det billigeste i reservedele(selv Fiat er blevet dyere) finder du en bil med en god vedligeholdesesstandart bliver de løbene omkostninger også mindre - det kan i de fleste tilfælde godt svare sig at give mere for en god bil frem for at købe en dårlig og lave den selv
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Re: Et godt valg af bil

Hej Jeg har lige købt en MB C250 med kun 116000 km bag sig. Bilen er fra slut 94. Det du skal være rigtig opmærksom er skærmkanter dørkanter og de huller der er til donkraft, det er de steder jeg kan sige, se dig godt for, min kører ca 15km pr. liter (det er ikke en turbo)
reservedele er til OK pris, se evt. http://www.mbdele.dk/dansk/
Man sidder rigtig godt i bilen under lange ture (køb en med midterarmlæn)
Husk at give bilen en omgang pava hvis du får fat i en !
MvH cbspost@privat.dk
Peter36 skrev:Hej,
Jeg håber at få nogle gode råd fra jer mercedeskendere.

Jeg påtænker at købe en bil til under kr. 100.000, og har forelsket mig i MB C-klassen C180, C200, C220, C250

Har hørt man skal vælge en fra før 1996 (hvilket prisen automatisk gør) pga. rustproblemer efter 96, er dette rigtigt?

Der er flere biler på markedet i C-klassen til under 100. Er det stadig en god og pålidelig bil selvom den har rundet 400.000 KM?

Hvor lang kan sådan en motor egentlig køre, diesel/benzin?

Jeg vil gerne have en diesel, men kører kun ca. 25000 om året - skal jeg købe en benzin istedet?

Jeg kan godt lide at køre med automatgear, vil det være et god eller dårligt valg ved køb af en så "gammel" bil?

Er C-klassen fra starten af halvfemserne dyre i rep. omkostninger/reservedele?

Andet jeg skal være opmærksom på?

Det var mange spørgsmål, håber der er nogle der vil svare :)
Besvar