Defekt centrallås.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Monza30
Geografisk sted: Kaslund. 5610 Assens. Fyn.

Defekt centrallås.

Indlæg af Monza30 »

Halløj i forum.
Er der nogle herinde som kender til problematikken med ikke virkende centrallås og u-original radio i en S210 fra før faceliftet i 1999?
Christian.
jensen

Re: Defekt centrallås.

Indlæg af jensen »

Prøv at tjekke sikringer under bagsæde i højre side mener det er nr.5
Monza30

Indlæg af Monza30 »

Der er ikke nogle defekte sikringer eller ledninger nogle steder. Centrallåsen virker, men kun på den infrarøde.

Grunden til at jeg spørger på denne måde er, at jeg har ladet mig fortælle at hvis der er monteret u-original radio i bilen, kan man risikere at miste styrestrømmen til antenneforstærkeren. Denne er jo samtidig en del at centrallåssystemet.
Christian.
Monza30

Indlæg af Monza30 »

OPDATERING:

Centrallåsen virker igen, og har gjordt det længe.
En W/S210 er monteret med 2 centrallås styrringer, infrarød og radiostyret. Vel nok som en sikkerhed for at der altid er i hvert fald eet af systemerne der virker. I mit tilfælde var det den radiostyret del der ikke virkede. Den radiostyret del af centrallåsen er kontrolleret af bilens OCM (Overhead control module) som er indbygget i den forreste loftlampe. Inden i lampen er der en printplade med en fastloddet RF modtager, og antennen til c-låsen er en grå ledning som sidder på plads 7 (som jeg husker det) i multistikket til selve loftlampen. Den grå antenne går til højre over frontruden og ned til bunden af højre A-stolpe, hvor ledningen ikke har forbindelse til noget.

Det er en almindelig misforståelse at antennen til den radiostyret del af c-låsen er sammenkoblet med radioens RF modtager der, på S210, er monteret over venstre bagerste siderude og har antenne i selve ruden. Dette er ikke tilfældet. Dårlig radiomodtagelse og c-lås problemer har derfor ikke noget med hinanden at gøre.
Løsningen på mit problem var at skifte hele loftlampen. Der var ingen andre fejl på denne, alt virkede men c-lås delen var altså defekt. Prisen var 250 kroner fra en hugger, og efter den blev skiftet kunne jeg betjene c-låsen fra den anden ende af haven (ca. 40 meter)
Christian.
Besvar