Mercedes 190 SL, 1959. Kablet mellem termometeret i instrumentbrættet og transmitteren i motorblokken er knækket. Man kan ikke købe et nyt kabel, men kun et komplet sæt med ur, kabel og føler/transmitter (og det koster mere end 4.000 kr)
Er der nogen der kan reparere eller udskifte kablet?
mvh Henrik Søndergaard
henrik.sondergaard@hotmail.com
Temperaturmåler
- Administrator
- Site Admin
Re: Temperaturmåler
Det kan laves, har familie der fik lavet samme operation på 190sl. men det er vist ret kompliceret, idet det er æter der er inde i røret, og det skal kalibreres efterfølgende, men hvor og til hvilken pris kan jeg ikke hjælpe med desvære, men det er ret almindeligt på biler af denne årgang, så der må være nogle kender et sted. min egen /8 er det samme type med æter. prøv folmer på fyn....Henrik Sondergaard skrev:Mercedes 190 SL, 1959. Kablet mellem termometeret i instrumentbrættet og transmitteren i motorblokken er knækket. Man kan ikke købe et nyt kabel, men kun et komplet sæt med ur, kabel og føler/transmitter (og det koster mere end 4.000 kr)
Er der nogen der kan reparere eller udskifte kablet?
mvh Henrik Søndergaard
henrik.sondergaard@hotmail.com
- Administrator
- Site Admin
Termometer MB 190 SL
Hej igen - og tak for svaret.
Jeg har i mellemtiden kontaktet Mercedes Classic Center i Tyskland og de gav mig adressen på KA-JA Tachodienst (Ka-Ja-Tacho@t-online.de)
http://www.ka-ja-tacho.de/site.php?view=kontakt
De reparerer gamle instrumenter, så de gav mig kort efter dette svar:
Hallo,
Kosten 120,00 € + Versand + 19% MWSt. incl. Rohr, Anschluss und Chromring.
Zeit ca. 10 Wochen.
Gruß
Dieter Jaglo
Hermed er tippet givet videre til de klubmedlemmer som måtte få brug for det.
Jeg har i mellemtiden kontaktet Mercedes Classic Center i Tyskland og de gav mig adressen på KA-JA Tachodienst (Ka-Ja-Tacho@t-online.de)
http://www.ka-ja-tacho.de/site.php?view=kontakt
De reparerer gamle instrumenter, så de gav mig kort efter dette svar:
Hallo,
Kosten 120,00 € + Versand + 19% MWSt. incl. Rohr, Anschluss und Chromring.
Zeit ca. 10 Wochen.
Gruß
Dieter Jaglo
Hermed er tippet givet videre til de klubmedlemmer som måtte få brug for det.