Hej alle
Jeg har en Vito 111 CDI fra 2008 som jeg altid har været glad for men nu har den givet mig en hovedpine. Når det er koldt omkring 0 grader og koldere så starter den ikke. Starteren kører og kører rundt men der sker intet. Hvis så temperaturen dagen efter er +grader 5-6 og derover så starter den som en drøm. Den har fået nyt batteri og der er lavet service med nyt filter som mercedes så har skiftet igen da vi troede det var der fejlen lå. Når jeg drejer nøglen forvarmer den og gløde indikatoren slukket som den skal. hvis jeg holder starteren på igen og igen ender det blot med at jeg bruger strømmen på batteriet. Ikke så meget som et lille pip giver den. Motorddianoselampen tænder og melder noget med "for lavt fortryk". Jeg har prøvet at starte den med et pift æter .. så springer den i gang - halter dog lidt 5-7 sekunder for så at køre upåklageligt resten af dagen. Mercedes ved ikke hvad det er men vil godt kigge på den men da det er en gammel dsme er jeg ikke klar til bare at smide penge efter den med bind for øjnene. Er der nogen der har en god idé hvor jeg skal starte ?
Mercedes Vito 111 starter ikke når det er koldt
-