Hej Forum
Min C 220 cdi fra 2007 (203´eren) har gennem et par år opført sig mærkeligt, når den er kold - de første ca. 20 km.
Det er som om, den har svært ved at finde det rigtige gear. Som om den nærmest skifter til for højt gear, da symptomerne bliver mindre, hvis jeg skifter manuelt til et lavere gear.
Symptomerne er følgende:
- tager såmænd blidt nok fat, men efter et par meter/lidt flere omdrejninger, da et HUG.
- glider op og ned i gearene.
- ved jævn hastighed - også på fartpilot - svinger omdrejningerne +/- 200 - 300.
Som sagt: Ved driftstemparatur/efter ca. 20 km kører den som den skal.
Mit (autoriserede) værksted startede for 1½ år siden ud med at skylle gearkassen. Det hjalp ikke, så der blev skiftet konverter. Det hjalp heller ikke. Efter laaaange overvejelser kom værkstedet så for nyligt frem til, at den nye (renoveret ombytter) converter måtte have en defekt, så nu er den blevet skiftet igen (på værkstedets regning).
Og så er det, at jeg får lidt ondt af værkstedet, for problemet er endnu ikke helt væk. Det er blevet lidt bedre, men også kun lidt, og mon ikke symptomerne kommer fuldt ud tilbage, når den underliggende fejl har tæret på den ombyttede converter?
Det faktisk til at blive ganske rundforvirret af.
Har nogen et forslag på løsning - ventiler i 722.6-kassen, software, motorstyring, luftfordeling eller noget helt andet usandsynligt?
Mvh.
Poul
WDB 203208 - gearproblemer???
Re: WDB 203208 - gearproblemer???
Først få tjekket om stikket i siden af gearkassen lækker, dine symptomer kommer af en defekt omdrejningssensor, det er først når den helt fejler at der lagres en fejl.
Sensoren sidder i kontaktpladen med alle solenoider, når den alligevel er af, så få samtidig skiftet din lockup ventil som får omdr. til at svinge.
Sensoren sidder i kontaktpladen med alle solenoider, når den alligevel er af, så få samtidig skiftet din lockup ventil som får omdr. til at svinge.
ZOOM ZOOM.
Re: WDB 203208 - gearproblemer???
De svingende omdrejninger og 'hugget' når den er kold, skyldes med 99 % sikkerhed, din lock-up magnetventil (solenoid).
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004