Hjælp til valg af dele 211

Alt vedrørende teknik
Besvar
pullman

Hjælp til valg af dele 211

Indlæg af pullman »

Kære forum,

Jeg søger lidt vejledning, mht til valg af dele..

Mine biler har på det sidste haft så mange ekstrem dyre værkstedbesøg at jeg har solgt alt undtaget min W211 den har jeg haft en del år og kan mærke at jeg ikke helt er klar til at gå af med den endnu da jeg nu kan konstatere at den har været billigere og mere stabil og billig en de andre MB jeg har haft W221+W212...

W211 kombi har nu gået 360.000 og i mit ejerskab har den fået en del skiftet

Nu køre den igen som da jeg fik den i 2013 (undtaget de 20" fælge som en der hed ali havde monteret inden jeg overtog bilen, de måtte af pga. komfort issue):) men ellers meget positivt oplevelse

Mine luftbælge synker ikke, men kompressor køre meget og jeg mistænker systemet for at have en utæthed da mig bekendt aldrig er blevet skifet bælge..

er disse ok http://www.ebay.de/itm/ARNO ... woudW3Y9~
prisen fejl jo intet
ulrikp

Re: Hjælp til valg af dele 211

Indlæg af ulrikp »

Arnott skulle være fine, faktisk bedre end Bilstein som er originalt.
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
jensen

Indlæg af jensen »

Hvis ikke bilen ikke synker i bag er luftbælgene ok. Det er muligvis kompressoren som trænger og der kan du roligt vælge mærket Wabco som er original kvalitet
Brugeravatar
Alex B J
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Alex B J »

Skift din stenpel ring

https://www.ebay.de/itm/221409582736

Jeg har selv et sæt på vej ,inden jeg montere mit Airmatic
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
olesj
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Indlæg af olesj »

Jeg skiftede selv min kompressor ved 300.000km årsagen var sugeslangen som var flækket mellem kompressor og filter (lille hvid cylinder).

Ud med inderskærm ved venstre forhjul så kan du se om det er der dit problem starter, min kompressor endte med at sætte sig på grund af snavs vil jeg tro :)

Jeg har selv lige skiftet fjeder ben i fronten H/V med ca 20.000km imellem og jeg var ikke i tvivl for bilen falder stille og roligt ned i løbet af natten til den næsten ramte hjulet.

Hvis du skal skifte fjeder ben eller luftbælg så lad være med at lave samme fejl som mig :( jeg købte bare et fjederben men desværre af anden fabrikant/mærke og det kan man ikke.
De skal sidde samme i sæt så enten skifter man begge eller også det ene så det passe med det du har til at sidde på :)
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Besvar