Hej.
Vi har en Mercedes W211 E220 fra 2005 som driller lidt i gearkassen.
når den er kold og man accelererer så "hakker" / vibrerer den kraftigt og omdrejningstallet hopper op og ned på omdr tælleren.
Den har været ved Mercedes, og de diagnosticerede enten Konverteren eller KYP-ventil som defekt
Hvad er denne KYP ventil, nogen der kan sige, hvor den sidder og om den skiftes alene eller ifb med noget ?
evt et part nummer på den, så man kan fremsøge et billede af den.
På forhånd tak.
W211, E220 gearkasse problemer.
Re: W211, E220 gearkasse problemer.
Hvor mange km har den kørt ?
Hvornår har kassen sidst fået skiftet oile og filter ?
Er motorophæng og bagerste gearkasse ophæng tjekket ?
Er kardan centerleje og spline blevet tjekket ?
Ovenstående er alle fejlmuligheder, ud over dem du selv har nævnt.
Hvornår har kassen sidst fået skiftet oile og filter ?
Er motorophæng og bagerste gearkasse ophæng tjekket ?
Er kardan centerleje og spline blevet tjekket ?
Ovenstående er alle fejlmuligheder, ud over dem du selv har nævnt.
2009 SL500, 2005 E320CDI, 2009 Triumph Thunderbird.
Re: W211, E220 gearkasse problemer.
Det er magnetventilen (solenoiden), der styrer 'Lock-Up' funktionen i momentomformeren (converteren).pilotfyren skrev: ↑10. maj 2019, 08:42 Hvad er denne KYP ventil, nogen der kan sige, hvor den sidder
Den er placeret på kontaktpladen/elpanelet i gearkassen.
Er din vogn udstyret med 722.6 (5 trins) gearkasse, er den let at skifte.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004