W211 3,0 cdi om642

Alt vedrørende teknik
Besvar
H.N.
Indlæg: 47
Tilmeldt: 28. jul 2015, 17:33
Geografisk sted: Vest Sjælland

W211 3,0 cdi om642

Indlæg af H.N. »

Ryger kraftigt (diesel røg) i tomgang når Den er varm.
Dyser er skiftet, ingen brug af olie eller vand, kører 200 km dagligt. Ingen fejlkoder. Partikkelfilter er by pass.
Hvad tænker i ? Jeg har snart prøvet alt.
Jeg tænker dysser.: De er renoveret og afprøvet.
EGR.: den virker tilsyneladende fint, og er renset.
Motor har gået ca. 100,000km og lyder sund.
Indsugningsmanifolde er nye, turbo kørt 100.000
Den lugter kraftig af diesel når den står i tomgang.
Den kører upåklageligt.
HJÆLP. !!
Henrik
W211T E280 CDI
W210T 300TD
W202 250D
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W211 3,0 cdi om642

Indlæg af BWJ »

Du har prøvet det meste, næste step er en STAR tester på (slut med gætteri)
ZOOM ZOOM.
H.N.
Indlæg: 47
Tilmeldt: 28. jul 2015, 17:33
Geografisk sted: Vest Sjælland

Re: W211 3,0 cdi om642

Indlæg af H.N. »

Startesteren finder ingen fejl, det er det der er mest frusterende.
Det et derfor jeg tænker en dårlig dyse, testeren kan jo ikke se om der skulle være en dryppert, eller hvad tænker i.
Henrik
W211T E280 CDI
W210T 300TD
W202 250D
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W211 3,0 cdi om642

Indlæg af BWJ »

H.N. skrev: 26. sep 2019, 23:56 Startesteren finder ingen fejl, det er det der er mest frusterende.
Det et derfor jeg tænker en dårlig dyse, testeren kan jo ikke se om der skulle være en dryppert, eller hvad tænker i.
Henrik
Joe tester kan se om dyser ligger indenfor tolerancerne, eller om en eller flere er dårlige, -og jeg går ud fra at du ved skift af dyser har fået kalibreret dyseåbningstiderne.
ZOOM ZOOM.
H.N.
Indlæg: 47
Tilmeldt: 28. jul 2015, 17:33
Geografisk sted: Vest Sjælland

Re: W211 3,0 cdi om642

Indlæg af H.N. »

Yebs dyser er kodet, må lige have startesteren på igen Og kontrollere dyserne, det vil jeg lige prøve.
Syntes ellers de var ok sidste gang. Kikker.

Men jeg kan forstå du også tænker dyser.
Henrik
W211T E280 CDI
W210T 300TD
W202 250D
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W211 3,0 cdi om642

Indlæg af BWJ »

H.N. skrev: 28. sep 2019, 01:37 Yebs dyser er kodet, må lige have startesteren på igen Og kontrollere dyserne, det vil jeg lige prøve.
Syntes ellers de var ok sidste gang. Kikker.

Men jeg kan forstå du også tænker dyser.
Henrik
Ikke nødvendigvis, bypass af DPF kan også give "støj".
Noget så enkelt som luftfilter, er det iorden.
Hvad sker der hvis du tager stikket fra på LMM, udover fejl kode, ændrer det noget.
Er slanger efter LMM tætte.
ZOOM ZOOM.
H.N.
Indlæg: 47
Tilmeldt: 28. jul 2015, 17:33
Geografisk sted: Vest Sjælland

Re: W211 3,0 cdi om642

Indlæg af H.N. »

Hej
Luftfilterne er skiftet, partikkefilteret er tomt.
Jeg prøver lige at tage stikket til LMM af, næste gang,
Havde testeren på igen i går, den eneste fejl er gennemstrømningen gennem partikkefilteret (der er ingen modstand).
God weekend herfra.
W211T E280 CDI
W210T 300TD
W202 250D
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: W211 3,0 cdi om642

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Hej.
Jeg har samme situation.
Hvad endte det med?

Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Besvar