Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Alt vedrørende teknik
Besvar
PTOF
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. apr 2013, 08:52

Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Indlæg af PTOF »

På min W211 CDI E220, 2007 kørt 325000 km oplevede jeg for et par uger siden da jeg kørte med kold motor at den svingede i hastigheden med bløde bevægelser. Kunne også se det på omdrejningsviseren. Det forsvandt efter et stykke tid da motoren blev varm. Oplevede det også for tre år siden i Spanien med campingvogn bag på op ad en lang, svag stigning på motorvejen. Har lidt en mistanke om at det kan være converteren. Normalt kører bilen perfekt uden mislyde og unoder fra gearkassen. Til sommer skal vi sydpå med campingvognen og jeg er lidt nervøs ved tanken om at det udvikler sig mere . Er der nogle, der har erfaringer med hvor hurtigt en evt. slidt converter nedbrydes og står af ? Der næsten ny frisk olien på gearkassen! Hilsen Peter
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Indlæg af BWJ »

Det lyder mere som noget andet, en def. converter ville opføre sig ens, kold som varm.
Få en tester på, det betaler sig istedet for dyrt gætteri.
ZOOM ZOOM.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Indlæg af jensen »

Der er mange af din type bil som har fået anden converter og det hænger sammen med drejningsmomentet. Nogen gange kan en ny lockup ventil løse problemet
PTOF
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. apr 2013, 08:52

Re: Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Indlæg af PTOF »

Sidder lockup ventilen inden i gearkassen og er det en størrer opgave at skifte den?
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Indlæg af HN9200 »

Min har to gange lavet samme nummer - det var første gang en tomgangsregulator - anden gang var det en dyse der var færdig. Pas på med gætterier få hellere fejlen diagnostiseret på et værksted.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Indlæg af Alex B J »

Den sidder i ventilhuset...
Der er adskillige videoer på youtube som viser det mht 772.6 kassen
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Indlæg af jensen »

Af med strømstikket i højre side og der hvor du tar stikket af sidder der en bolt i midten som du tager med en 7mm (man plejer at montere ny stik når det har været afmonteret for o ringe sidder derpå og er en del af stikket) dernæst aftap olie og afmontere bolte som holder ventilhus, i den ene side af ventilhus er der tre ventiler og i den anden side er der to ventiler og det er venstre side her skifter du den forreste ventil, op med ventilhus igen og sørg så for at skifteren får fat i gearvælgeren. Mener ventilen hedder 1402770435 og plaststikket hedder 203
5400253 og så måske nyt filter samt bundpakning hvis den trænger.
PTOF
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. apr 2013, 08:52

Re: Svinger i omdrejninger evt. slidt converter

Indlæg af PTOF »

Tak for beskrivelsen. Jeg må en tur til min dygtige mekanikeren :( Hilsen Peter
Besvar