Batteri controler W211 2003.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Batteri controler W211 2003.

Indlæg af Kjensen »

Hej.
Jeg døjer med at min bil til tider giver fejl på lav batterispænding, når det sker går der meget lang tid inden at fejlen forsvinder.
Nogle gange forsvinder strømmen i cigarstikket når det sker, andre gange ikke.
Batteri, generator mm er kontrolleret og funden ok af Mercedes.
Jeg har mistanke til den boks i bagagerummet, der kontrollerer batterispændingen.
Kan den skiftes uden brug af tester?
Og andre bud på fejlmulighed er mere end velkommen
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: Batteri controler W211 2003.

Indlæg af Kjensen »

Bilen har stået stille fra Torsdag 15:00 til 07:30 her Lørdag og den var HELT død for strøm.
Jeg smed min Ctek lader på den og nu er der kommet så meget liv i bilen at den kan starte igen.
Bilen kvitterede med "visit workshop for batteri" hvilket jeg kan læse mig frem til, kunne tyde på at AUX batteriet er dårligt.

Kan AUX batteriet aflade hovedbatteriet helt af?
ebbe
Indlæg: 30
Tilmeldt: 9. sep 2019, 07:50

Re: Batteri controler W211 2003.

Indlæg af ebbe »

ikke sikker mht AUX

Tjek hvor meget spænding din generator leverer ! Hvis den er på vej til at stå af kan det godt passe på de symptomer
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: Batteri controler W211 2003.

Indlæg af Kjensen »

Som sagt har MB kontrolleret generatoren.
Efter at jeg fik den ladet op, målte jeg ca 13,8 på betteriet i bagagerummet.
Visit workshop-batteri er der stadig.
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: Batteri controler W211 2003.

Indlæg af Peter BJ »

Hej

Jeg havde (næsten) samme problem. Efter at bilen have stået 'corona'-stille i nogen tid, meldte den først at 'komfortfunktioner slået fra'. Jeg kørte et par mindre ture, og når jeg havde kørt 5 min så virkede alting. Efter nogen flere korte ture holdt den op med komfortfunktionerne. Men så kom 'Visit workshop' uden at slå komfortfunktioner fra, og så vidste jeg at den melding gælder backupbatteriet. Jeg bestilte så et nyt backupbatteri, men inden det nåede frem, skulle jeg køre en lang tur, og vupti; alt virkede igen! Jeg har nu et spritnyt backupbatteri klar til montering. Det gamle fejlede åbenbart ikke noget andet end at det manglede at blive ladet op.
PS. du behøver ikke at besøge MB for at checke generator og hovedbatteri. Det kan gøres i displayet. Se dette indlæg fra BWJ- Først vises batterispændingen og efter start, generatorspændingen. http://www.mercedesklub.dk/forum/viewto ... 703#p27703
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: Batteri controler W211 2003.

Indlæg af Kjensen »

En opdatering.
Bilen har været på værksted i dag, og MB har fundet en boks, der ikke opfører sig ordentlig.
Boksen er aktiv i utide og det skulle være årsagen til at den aflader hovedbatteriet.
Besvar