min 290 er går pludselig i nødprogram tror jeg..
den kan dårligt slæbe sig selv, og kan kun tage
ca. 3200 omd.
ind til siden og stoppe motoren, ud med nøglen
og den kører normalt igen..??
indtil næste gang....!!
hvad kan løsningen være på det..?
nødprogram..?
-
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 22. maj 2010, 09:05
Re: nødprogram..?
Hej
Det kan være hvad som helst - alt eller ingenting - tror du må få sat en aflæser på.
/C.
Det kan være hvad som helst - alt eller ingenting - tror du må få sat en aflæser på.
/C.
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: nødprogram..?
jeg har lige konstateret, at på en tur tværs over fyn
kunne det lade sig gøre at den ikke gik i nødprogram,
ved at acc. meget stille op i fart, altså ikke noget vildt og voldsomt..
kan det være en ledetråd...?
kunne det lade sig gøre at den ikke gik i nødprogram,
ved at acc. meget stille op i fart, altså ikke noget vildt og voldsomt..
kan det være en ledetråd...?
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00
Re: nødprogram..?
Det kan være så meget... men måske din aktuator på turbolader.. egr måske..
I blir nødt til at have tester på, det er den eneste måde vi kan hjælpe på ved en pc...
I blir nødt til at have tester på, det er den eneste måde vi kan hjælpe på ved en pc...
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: nødprogram..?
mon der er nogen her i forummet, der kan være behjælpelig
med at fejlsøge på bilen??
gerne på fyn.
tlf. 40164479
med at fejlsøge på bilen??
gerne på fyn.
tlf. 40164479
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: nødprogram..?
jeg har nu haft tester på bilen, og den laver fejl: p1470
noget med turbotrykføler..
hvor sidder den mon placeret på en 290 er??
noget med turbotrykføler..
hvor sidder den mon placeret på en 290 er??
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: nødprogram..?
så er fejlen fundet, dårlig slange fra manifold til trykføler
-
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 12:22
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: nødprogram..?
FInt du fandt fejlen.
Her er et par andre du kan risikere at løbe ind i:
A)Hvis bilen begynder med at mangle kraft igen : Den 4 dyse (?) fra fronten (den med måleledningen) er defekt.
B)Hvis dine omdrejninger springer direkte op til 3000 omdr. bare du rører speederen : Gasgiver-potentiometeret er
defekt/svæver indeni.
Jeg har haft fornøjelse af dem alle i min gl. 312D sprinter.
Samme motor som i E290éren.
Der kom lidt forskel efter 1997 mener jeg det var, der er der ændret på dysetrykket.
Her er et par andre du kan risikere at løbe ind i:
A)Hvis bilen begynder med at mangle kraft igen : Den 4 dyse (?) fra fronten (den med måleledningen) er defekt.
B)Hvis dine omdrejninger springer direkte op til 3000 omdr. bare du rører speederen : Gasgiver-potentiometeret er
defekt/svæver indeni.
Jeg har haft fornøjelse af dem alle i min gl. 312D sprinter.


Der kom lidt forskel efter 1997 mener jeg det var, der er der ændret på dysetrykket.