Nødprogram Engine Fan

Alt vedrørende teknik
Besvar
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Nødprogram Engine Fan

Indlæg af oej »

Har en E220 CDI 2001 2100061B306893 med "lille" klima og da jeg kom kørende i dag kom der pludselig fejlen "Engine Fan" i Combi instrumentet. Motorblæseren køre derefter med fuldt blæs og bilen kan kun køre i nødprogram.

Blæseren med fuldt blæs uanset motortemperatur og bilen bliver ikke varm eller mangler vand. Lånte en Bosch tester og udlæste
følgende fejl : P1636 Kølerblæser-styring afbrydelse, P0100 Luftmassemåler spænding lav, Udstødningstilbageføring afbrydelse, Ladetryksregulering afbrydelse,
Indsugningskanalfrakobling afbrydelse. Disse fejl kan ikke slettes på tester og jeg har kigget sikringer efter.

Som jeg ser det mangler der en KL 15 men er der nogen som har kendskab til om der er et relæ som styre alle disse ting. Det ledningsnet som man kan se på autodata er ikke til den store hjælp ! eller er der kendte stedet hvor motorledningsnette kan knække ?

Mvh
Oej
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Nødprogram Engine Fan

Indlæg af SLS-AMG »

Det lyder som en sikring i K-40 relæet eller selve relæet, det sidder under plastdæksel i h-side af motorumet.

http://www.google.com/search?q=mercedes ... 24&bih=689
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Nødprogram Engine Fan

Indlæg af oej »

Tak SLS :D

En lille 7,5A sikring i nævnte relæ var sprunget, Så nu køre den igen uden fejl.
Havde kigget i de 3 andre sikringsbokse, Meeen havde lige glemt der også sad lidt over ved styrenenhederne.

Mvh
Oej
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Nødprogram Engine Fan

Indlæg af oej »

Nå ! det blev ikke iorden :-( kørte 400 km og sikringen nr. 2 i K40 relæ(fra motorsiden) sprang igen normalt 7,5 A hedder F2 nede i sikringsboksen skiftet den igen og næste gang kunne den køre 300 km inden den sprang.
Når den springer mangler den kl 15 til de tidligere nævnet ting og blæseren køre konstant med tænding på og melder fejl i kombi instrument på blæser. Har nu taget blæseren fra ved motoren for at se om det var den som havde en defekt og har også adskilt blæserstyring som var helt tør og fin. men med det samme resultat dog melder den ikke fejl på blæser og går bare i nødprogram.

Er der nogen som har erfaringer med dette ? Er det K40 relæet ? eller er det ledningsnettet som er knækket ? og laver periodisk fejl,
Gode forslag modtages gerne :shock:

Oej
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: Nødprogram Engine Fan

Indlæg af CDI »

Tænkte nok den ville springe igen...
Prøv at tage stikket af på varme-elementet som sidder på ånderøret som går fra olieadskiller på forkammer til turboindsugningen efter luftfilterkassen...
SLS-AMG
Indlæg: 196
Tilmeldt: 19. feb 2011, 22:40

Re: Nødprogram Engine Fan

Indlæg af SLS-AMG »

Ja det er jo en klassisk fejl på en cdi 210er..
Besvar