Finniqan skrev:af E 270 2001 » 10. feb 2012, 18:36
Kan du høre om pumpen tikker?
Hvis ingen brændstof, er alt andet ( til at starte med ) underordnet.
Dernæst gløderør.
Brændstofslange oppe ved fyret burde du nemt kunne afmontere for at se om pumpenvirker.
Jeg finder en beholder med lidt Diesel i og sætter en slange i til fyret (Såfremt pumpen ikke sidder længere tilbage i systemet) Prøver mig frem til det er afklaret.
Tak for tippet.

Det kan du så ikke komme til. Pumpen til fyret er også en doseringspumpe.
Og pumpen sidder i meget tæt kontakt med tanken.
På min 300 TE sidder pumpen sammen med benzinpumpen under bagsædet.
Og der virkede fyret heller ikke da jeg købte den.
Det viste sig at slangen fra pumpen til fyret var "varmet" sammen så brændstof ikke kunne komme frem til fyret.
Dette var sket ved vangen i h.side der hvor udstødningen går fra motoren.
Den nemmeste måde at se om der kommer brændstof frem til fyret er ved at tage slangen af oppe ved fyret og så starte fyret op.
Kommer der brændstof frem, jubbiieee. Hvis ikke, så er pumpen måske død.
Hilsen Jan Møller.
W 204 C 250 CDi 2010.
W 203 C 270 CDi 2003
W 124 300 TE 1987
W 123 300 TD 1980
W 110 190C 1961.