"Død" ved kold- c-240

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

"Død" ved kold- c-240

Indlæg af Administrator »

C-240 (W203) år 2000.

Hej.
Er der mon nogle af jer der har haft lignende oplevelser med jeres biler?:

Du skal ud at køre, typisk om morgenen, du kan ikke låse op. Den er helt død. Efter ca 10 min. med trykken på nøglen lykkedes det som regel at
låse den op.
Låses den op manuelt, og nøgle sættes i tændingslåsen, er den stadig helt død, men efter biksen og baksen nogen tid, sker der noget. Den låser rattet op, og instrumenter og radio tænder og slukker, som et andet lysshow. Pludselig lykkedes det at starte og alt er i den skønneste orden.
Når den først har været startet er der ikke problemer igen (før måske næste dag).

Mange hilsner
Olsen

:lol:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Har du prövet med en anden nögle?! Hvis det er det samme problem, kan det skyldes din EZS (elektronisk start kontakt) eller SAM bag (signal og styringsmodul) som sidder i til venstre i bagagerummet med sikringer!
Men pröv först med en anden nögle som du er 100% sikker på at funker!
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

V6 CDI skrev:Har du prövet med en anden nögle?! Hvis det er det samme problem, kan det skyldes din EZS (elektronisk start kontakt) eller SAM bag (signal og styringsmodul) som sidder i til venstre i bagagerummet med sikringer!
Men pröv först med en anden nögle som du er 100% sikker på at funker!

Først tusind tak for din besvarelse.
Batteri i bil og nøgler er udskiftet (samme problem med begge nøgler).
Jeg vil nu konsentrere mig om sam printet.

Mange hilsner
Olsen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Hvis du evt selv skifter SAM-bag, skal du huske at få kodet den hos MB så tankmålere,pumpe osv ikke driller!
Besvar