Hej Mercedes folk.
Jeg har en gammel mercedes 220D fra 1972, den har stået stille i en 4-5 års tid. Nu er jeg gået igang med at få den kigget igennem for at se om jeg kan få den renoveret.
Bilen kunne starte og køre der for en 4-5 år siden, men nu har jeg så lidt svært ved at få den i gang.
Jeg er usikker på om den forvarmer ordentligt, mener er den skal "gløde" i et lille viser i instrument brættet, men det gør den ikke? Hvordan kan jeg nemmeste tjekke om min gløderør virker som de skal? Hvis jeg husker korrekt forvarmer man bilen ved at dreje nøglen, og trække ud i start knappen næsten indtil den starter, er det rigtigt?
Angående diesel pumpen, det er en række pumpe af mærket bosch. Hvor olie påfyldningsprop hvorpå der står "oel" på dækslet. Hvordan virker dieselpumpen på sådan en gammel mercedes? Har det et system med seperat beholdning af olie til smørring, eller køre den også over olien fra bundkarret?
Det var en hel del spørgsmål, håber der er en af jer der ude, der kender til sådan en gammel diesel maskine.
På forhånd tak.
Mvh. Andreas
diesel pumpe w115 og gløde rør
Re: diesel pumpe w115 og gløde rør
Den skal gløde under det forkromede dæksel når du har holdt knappen ude et stykke tid gør den ikke det er der sikkert en fejl på et gløderør eller en dårlig forbindelse da gløderørene sidder i serie dvs.et rør gået =ingen forvarmning,lav en klods eller andet til at holde knappen til forvarming ude så tager du en lang skruetrækker og stikker ned ved det forreste gløderør og kortslutter til stel og se om det giver forbindelse ellers fortsætter til nr2 gløderør osv.indtil det gnistrer.Brændstofpumpen smøres separat med olie
Re: diesel pumpe w115 og gløde rør
Man kan med multimeter, bare måle direkte på hvert enkelte gløderør. Det kan sagtens være knækket ledning eller en dårlig kontakt eller lign. På de ældre Mercedes, er løde forbindelser ikke unormalt 

-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 27. nov 2012, 14:11
Re: diesel pumpe w115 og gløde rør
Hej Jensen og JTC
Tak for jeres svar.
Jeg har forsøgt at måle spænding på gløderørene, men der kommer ikke strøm ud til gløderørne. Jeg finder ikke nogle sikringer i boksen på højre side af motorrummet der er gået, men om den har en sikring et andet sted til gløderørne?
Som i nævner kan det være en kontakt, eller en ledning der er knækket?
Mvh. Andreas
Tak for jeres svar.
Jeg har forsøgt at måle spænding på gløderørene, men der kommer ikke strøm ud til gløderørne. Jeg finder ikke nogle sikringer i boksen på højre side af motorrummet der er gået, men om den har en sikring et andet sted til gløderørne?
Som i nævner kan det være en kontakt, eller en ledning der er knækket?
Mvh. Andreas
Re: diesel pumpe w115 og gløde rør
Så vidt jeg husker, sidder der en lille sort boks på venstre inderskærm, der indeholder en sikring på 70 amp. Til og fra omtalte boks går der ret tykke kabler.
Hent en rep. håndbog på biblioteket.
Hent en rep. håndbog på biblioteket.
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 27. nov 2012, 14:11
Re: diesel pumpe w115 og gløde rør
Jeg har skruet det forkromede dæksel af under instrument brættet, og den tykke metal tråd der skulle gløde der imellem er brændt af.
Den bliver vel nødt til at være intakt før at kredsløbet virker, og strømmen kan komme ud til gløderørene?
Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe en ny?
Mvh. Andreas
Den bliver vel nødt til at være intakt før at kredsløbet virker, og strømmen kan komme ud til gløderørene?
Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe en ny?
Mvh. Andreas