Vito 120
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Vito 120
Hej Alle.
Jeg er ejer af en vito 120 varebil fra ´07, men har desværre nogle motor problemer.
Den svinger uregelmæssigt i omdrejningerne, mest ved langsom i gangsættelse.
Det er først nu efter 3 måneder at mit Mercedes værksted officielt vil erkende at der er et problem. Desværre også et problem, som den tekniske afdeling hos Mercedes ikke kan løse pt.
Jeg vil gerne høre fra andre med samme problem.
Eller eventuelt nogle, som kan henvise mig til et andet forum, hvor der kunne være nogle som kender til problemet.
På forhånd tak.
Mvh Vagn
Jeg er ejer af en vito 120 varebil fra ´07, men har desværre nogle motor problemer.
Den svinger uregelmæssigt i omdrejningerne, mest ved langsom i gangsættelse.
Det er først nu efter 3 måneder at mit Mercedes værksted officielt vil erkende at der er et problem. Desværre også et problem, som den tekniske afdeling hos Mercedes ikke kan løse pt.
Jeg vil gerne høre fra andre med samme problem.
Eller eventuelt nogle, som kan henvise mig til et andet forum, hvor der kunne være nogle som kender til problemet.
På forhånd tak.
Mvh Vagn
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Det er ganske rigtigt.
Jeg er selv uddannet inden for den branche, så jeg ved også, at hvis det var noget de havde taget seriøst, burde det ikke havde taget så lang tid.
Sådan en koncern bør jo råde over nogle dygtige folk....
Ud over styringsprogrammet, skal AGR ventilen og diverse krumtap- og ilt- sensore også skiftes.
Så en halvdefekt bil har det nu været fra starten.
De burde ikke sende en sådan serie på gaden før de virker optimalt.
Jeg er selv uddannet inden for den branche, så jeg ved også, at hvis det var noget de havde taget seriøst, burde det ikke havde taget så lang tid.
Sådan en koncern bør jo råde over nogle dygtige folk....
Ud over styringsprogrammet, skal AGR ventilen og diverse krumtap- og ilt- sensore også skiftes.
Så en halvdefekt bil har det nu været fra starten.
De burde ikke sende en sådan serie på gaden før de virker optimalt.
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Hej Vagn
Som tidl. oplyst pr. tel. så har det hjulpet meget med den nye opdatering, det sidste tikkeri er nu væk, - dvs. flyttet til over 1400 o/min.
Opdateringen har også hjulpet noget på gearingen, men absolut ikke optimalt, den skifter først fra 3. til 2. ved ca. 28 km/t hvilket medfører interiøret går i resonans. Har prøvet køre den manuelt og hvis man flytter nedgearingen ca. 10 km/t, dvs. at den gearer ned fra 3. til 2. ved ca. 40 km/t så får man en god synergi i bilen.
Videre så er min førersæde sunket sammen i polstringen i den ene side, v. døren så man sidder skævt - det er lidt for tidligt (28.000 km)
Jeg er ikke imponeret over MB, tror ikke det bliver en MB næste gang.
Hilsen
John
Som tidl. oplyst pr. tel. så har det hjulpet meget med den nye opdatering, det sidste tikkeri er nu væk, - dvs. flyttet til over 1400 o/min.
Opdateringen har også hjulpet noget på gearingen, men absolut ikke optimalt, den skifter først fra 3. til 2. ved ca. 28 km/t hvilket medfører interiøret går i resonans. Har prøvet køre den manuelt og hvis man flytter nedgearingen ca. 10 km/t, dvs. at den gearer ned fra 3. til 2. ved ca. 40 km/t så får man en god synergi i bilen.
Videre så er min førersæde sunket sammen i polstringen i den ene side, v. døren så man sidder skævt - det er lidt for tidligt (28.000 km)
Jeg er ikke imponeret over MB, tror ikke det bliver en MB næste gang.
Hilsen
John