Vito 120

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Vito 120

Indlæg af Administrator »

Hej Alle.

Jeg er ejer af en vito 120 varebil fra ´07, men har desværre nogle motor problemer.
Den svinger uregelmæssigt i omdrejningerne, mest ved langsom i gangsættelse.

Det er først nu efter 3 måneder at mit Mercedes værksted officielt vil erkende at der er et problem. Desværre også et problem, som den tekniske afdeling hos Mercedes ikke kan løse pt.

Jeg vil gerne høre fra andre med samme problem.
Eller eventuelt nogle, som kan henvise mig til et andet forum, hvor der kunne være nogle som kender til problemet.

På forhånd tak.

Mvh Vagn
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Importøren har vist sendt brev ud til W639 ejere... ang. rykkeri ved 1000-1200omdr/min pga fejlstyring af abgasventilen...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej

Jeg har modtaget et brev fra MB ang problemet.

Det må siges at være imponerende så hurtigt kun 8 måneder efter de har anerkendt problemet....... :roll:

Og så har man så haft en halv defekt bil i et år......

Håber ikke standarten bliver ved at være sådan fra Mercedes.

Mvh Vagn.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

jeg vil tro, at det svært at løse visse software problemer pga hver gang man ændrer et parameter, flyttes det andre, som også skal ændres, osv osv...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Det er ganske rigtigt.
Jeg er selv uddannet inden for den branche, så jeg ved også, at hvis det var noget de havde taget seriøst, burde det ikke havde taget så lang tid.

Sådan en koncern bør jo råde over nogle dygtige folk....

Ud over styringsprogrammet, skal AGR ventilen og diverse krumtap- og ilt- sensore også skiftes.

Så en halvdefekt bil har det nu været fra starten.

De burde ikke sende en sådan serie på gaden før de virker optimalt.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Vores har ikke det problem med rykkeri, udsættere osv men har fået brevet....

Tilgængeld tikker den fra højtrykspumpen når mængdereguleringsventilen som sidder på pumpen begynder at regulere!

Håber der snart kommer en løsning på det :roll:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej

Jeg har også den mekaniske tikkende lyd.
Men har fået at vide, at det vil blive bedre med den nye styring.
For det er lidt ærgerligt, at den ikke lyder som den V6'er, den nu engang er :D

Mvh Vagn
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Vagn

Som tidl. oplyst pr. tel. så har det hjulpet meget med den nye opdatering, det sidste tikkeri er nu væk, - dvs. flyttet til over 1400 o/min.
Opdateringen har også hjulpet noget på gearingen, men absolut ikke optimalt, den skifter først fra 3. til 2. ved ca. 28 km/t hvilket medfører interiøret går i resonans. Har prøvet køre den manuelt og hvis man flytter nedgearingen ca. 10 km/t, dvs. at den gearer ned fra 3. til 2. ved ca. 40 km/t så får man en god synergi i bilen.

Videre så er min førersæde sunket sammen i polstringen i den ene side, v. døren så man sidder skævt - det er lidt for tidligt (28.000 km)

Jeg er ikke imponeret over MB, tror ikke det bliver en MB næste gang.

Hilsen
John
Besvar