Mercedes 300E-24

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Mercedes 300E-24

Indlæg af Administrator »

Min lillebror har en bil som ovennævnte. Bilen har en silkeblød motorgang, men "hoster" de første 2-3 sekunder når den bliver startet. Der er intet som indikerer slid på motoren som f.eks. tikkende ventiler eller lig. ligesom bilen absolut ikke bruger hverken vand eller olie. Alligevel påstår en mekaniker at hosten skyldes slitage og at det ikke har noget med dyser at gøre.

Motoren er slidt og skal hosten ophøre skal der skiftes krumtap mv. Kan dette virkelig passe?

Er der nogen på dette forum som har erfaring hermed og som kan rådgive min stakkels lillebror?

Motoren går som nævnt silkeblødt, ryger ikke, bruger ikke olie/vand og har ingen mislyde. Den har kørt 300.000 km.

På forhånd tak

mvh

Joakim
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Utætte dyser, trætte kabler-rotor-dæksel osv men ikke slidt motor... Det er billigst hvis han kan leve med det da div stumper er rimelige dyre til tændings siden og/eller insprøjtnings siden....
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

jeg tror du har ret!

Indlæg af Administrator »

V6 CDI skrev:Utætte dyser, trætte kabler-rotor-dæksel osv men ikke slidt motor... Det er billigst hvis han kan leve med det da div stumper er rimelige dyre til tændings siden og/eller insprøjtnings siden....
Tak fordi du tog dig tid til at svare. Det var pænt af dig. Er det en 320ér du har? mvh Joakim
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Mercedes 300E-24

Indlæg af Administrator »

[quote="Joakim"]Min lillebror har en bil som ovennævnte. Bilen har en silkeblød motorgang, men "hoster" de første 2-3 sekunder når den bliver startet. Der er intet som indikerer slid på motoren som f.eks. tikkende ventiler eller lig. ligesom bilen absolut ikke bruger hverken vand eller olie. Alligevel påstår en mekaniker at hosten skyldes slitage og at det ikke har noget med dyser at gøre.

Motoren er slidt og skal hosten ophøre skal der skiftes krumtap mv. Kan dette virkelig passe?

Er der nogen på dette forum som har erfaring hermed og som kan rådgive min stakkels lillebror?

Motoren går som nævnt silkeblødt, ryger ikke, bruger ikke olie/vand og har ingen mislyde. Den har kørt 300.000 km.

På forhånd tak

mvh

Joakim[/quote]

Det er ikke specielt unormalt at indsprøjningsdyserne bliver slidt og derfor giver symtomer som disse. Min er værst når den er varm, og har talt med en del med samme problemer, sjovt nok er det i rigtigt mange tilfælde klaret med nye dyser, til ca kr. 500,- pr stk. + evt arbejdsløn.

Det forudsætter naturligvis, at tændkabler, fordelerdæksel, rotor er i orden, for ellers ligger der jo også lige ca. 3500,- og gemmer sig der.

Med risiko for at pege finge, så gætter jeg på, at din lillebros mekaniker ikke har så meget erfaring med de smukke gamle damer, som en 124´er er.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Mercedes 300E-24

Indlæg af Administrator »

Peter24V skrev:
Joakim skrev:Min lillebror har en bil som ovennævnte. Bilen har en silkeblød motorgang, men "hoster" de første 2-3 sekunder når den bliver startet. Der er intet som indikerer slid på motoren som f.eks. tikkende ventiler eller lig. ligesom bilen absolut ikke bruger hverken vand eller olie. Alligevel påstår en mekaniker at hosten skyldes slitage og at det ikke har noget med dyser at gøre.

Motoren er slidt og skal hosten ophøre skal der skiftes krumtap mv. Kan dette virkelig passe?

Er der nogen på dette forum som har erfaring hermed og som kan rådgive min stakkels lillebror?

Motoren går som nævnt silkeblødt, ryger ikke, bruger ikke olie/vand og har ingen mislyde. Den har kørt 300.000 km.

På forhånd tak

mvh

Joakim
Det er ikke specielt unormalt at indsprøjningsdyserne bliver slidt og derfor giver symtomer som disse. Min er værst når den er varm, og har talt med en del med samme problemer, sjovt nok er det i rigtigt mange tilfælde klaret med nye dyser, til ca kr. 500,- pr stk. + evt arbejdsløn.

Det forudsætter naturligvis, at tændkabler, fordelerdæksel, rotor er i orden, for ellers ligger der jo også lige ca. 3500,- og gemmer sig der.

Med risiko for at pege finge, så gætter jeg på, at din lillebros mekaniker ikke har så meget erfaring med de smukke gamle damer, som en 124´er er.
Tusind tak for dit svar som hermed er givet videre. mvh Joakim
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: jeg tror du har ret!

Indlæg af Administrator »

Joakim skrev:
V6 CDI skrev:Utætte dyser, trætte kabler-rotor-dæksel osv men ikke slidt motor... Det er billigst hvis han kan leve med det da div stumper er rimelige dyre til tændings siden og/eller insprøjtnings siden....
Tak fordi du tog dig tid til at svare. Det var pænt af dig. Er det en 320ér du har? mvh Joakim
Hej igen... Det er en Viano :wink:
Besvar