Jeg har været så dum at købe et T. Hansen Gel 100 Amp Batteri, der stort set koster det samme som et originalt men kun virker halvt så godt. (ok jeg var dum)
Jeg kører 30 km hver vej til mit arbejde. dvs. 60 km.
Oliefyr startes med et fjernstyret relæ RR120X/240X
Det sker så, når temperatur er under 5 grader, at bil ikke vil starte om morgenen og oliefyr kører .
Oliefyr slukker først når motor er blevet startet og stoppet (ellers styrer bil selv oliefyr hvis den har brug for varme) men jeg kan ikke starte motor da der ikke er strøm nok.
Derfor tænkte jeg, hvis nu oliefyr blev slukket ville der måske lige være nok strøm til bil kunne startes.
Jeg har prøvet at fjerne fjernstyrings relæ, da der er en timer i dette der skulle være sat til 1 time, men dette medfører ikke oliefyr stopper.
Har fundet denne vejledning : http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=692688 men er ikke sikker på den er til min årgang med klima da der i diagram er et tidsur.
Jeg har en knap i aksebærer til afbrydelse af ekstra varme, men den slukker heller ikke oliefyr.
På oliefyr står den thermo top men efterfølgende bogstaver er ikke læsbare. Måske Z
Har kontaktet Webasto Danmark, hvor Bjarne svare :
"Webasto varmeren som sidder på din bil er leveret fra Mercedes og styres over nogle temperatursensor
Webasto har intet over hvordan ledningsnettet er på bilen da dette er forbeholdt Mercedes så disse oplysninger bliver du nød til at skaffe via Mercedes"
Derfor vil jeg gerne vide hvilken ledning og hvilket signal skal oliefyr have for at stoppe. (altså ikke bare fjerne oliefyr sikring

vh
Michael