350SL går dårligt når varm

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

350SL går dårligt når varm

Indlæg af Administrator »

Hej

Min 350SL årg. 72 fra USA, dvs 4,5 liter, kører som den skal når den er kold. Men når den bliver varm har den det med at sætte ud på en cylinder, trækker dårligt og rusker lidt.

Jeg har skiftet alle tændrør med originale Bosch og har målt tændrørskablerner igennem. Alle har en modstand på ca 5000 ohm. Og så har jeg haft strømfordeleren ude og rengjort "trigger points" i "ignitiion distributor". Efter dette var gjort gik den perfekt, også da den blev varm. Men dagen efter var den gal igen....

Nogen ideer?

Hilsen Lars
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Rotor+dæksel skal være 100% iorden, det hjælper ikke ret meget at rense når materialet brænder indvendigt...

Så, skift dem og prøv :wink:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Rotor og dæksel er som nye.. :?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Så er det bedste udvej en Bosch tester (el.lign) hvor man se tændbilledet og co måler for at aflæse blandingen....

På den måde kan man finde ud af om det er tændings- eller blandings problem...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

OK.

Jeg snakkede iøvrigt med Folmers Auto idag og han foreslog, at det kunne være en utæt tætningsring i indsugningsmanifolden. Foreslog, at jeg skulle blæse lidt diesel start indover manifolden når den er varm og problemet er tilstede. Problemet er åbenbart set før ved bilerne til det amerikanske marked... Jeg prøver..
Besvar