Hej
Nu har jeg endelig fået anskaffet mig en stjernebil, men desværre bliver jeg nu opmærksom på, at blinklysindikatorerne og de andre små advarselslamper, der sidder i instrumenteringen ikke lyser - ej heller ved tænding før start. Boardcomputeren virker, og der er da også lys i instrumenteringen - blot ikke i de små advarsellamper for f.eks. ESP, blinklys o.s.v.
Jeg har kigget sikringerne igennem uden held - måske har jeg ikke kigget godt nok?? Jeg ville da også umiddelbart gå ud fra, at jeg via boardcomputeren ville få en fejlmeddelelse, såfremt der var en fejl med advarselslamperne.
Er der nogen her, der har et bud på, hvad det kan skyldes??
Mvh/Søren
W211 ´03 - lamper i instrumentbord virker ikke
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Ved evt tilbagespoling kan man ødelægge Kombi-Instumentet...
Eller det er ikke det rigtige som sidder på bilen...
Eller den er bare defekt...
Du kører forbi en MB værksted som må udlæse evt fejlkoder og få dem til at kontrollere om det er det rigtige reservedels nr. på Kombi-Instrumentet som passer til bilen.
De kan også gå ind på bilen ZGW (Zentral Gate Way) og udlæse service historik på Assyst Plus og faktiske kilometertal. Dermed kan du med sikkerhed se om der er blevet tryllet med speedometeren...
Du kører forbi en MB værksted som må udlæse evt fejlkoder og få dem til at kontrollere om det er det rigtige reservedels nr. på Kombi-Instrumentet som passer til bilen.
De kan også gå ind på bilen ZGW (Zentral Gate Way) og udlæse service historik på Assyst Plus og faktiske kilometertal. Dermed kan du med sikkerhed se om der er blevet tryllet med speedometeren...
- Administrator
- Site Admin
V6 CDI skrev:Ved evt tilbagespoling kan man ødelægge Kombi-Instumentet...
Hej igen
Det fik mig da op af stolen!! Jeg synes indledningsvis, at jeg har gjort, hvad jeg kunne for at sikre mig mod en bil, der har kørt mere end, hvad den bliver solgt som - min bil har fuld servicebog hos aut. Mercedes i DK, hvor jeg kan følge km-tallet, men om det er nogen garanti, har jeg svært ved at overskue.
Jeg har bestilt tid på værksted, så må de hjælpe mig. Jeg læste et sted på nettet, at den der "dimmer-switch", der sidder til venstre for urene, kan have en defekt rheostat, og det kan lave bøvl i lyset i de små lamper.
Jeg håber da på, at det er forholdsvist simpelt - det med tilbagespoling ville ødelægge min nattesøvn
Søren
- Administrator
- Site Admin