Hej alle i kloge og erfarne Mercedes folk.
Tænker lidt på om en E220 CDI st car skal være den næste bil. Er der noget med at der skal bruges tester for at lave bremser på sådan en sag? Og hvis ja - er det kun Org. testeren der kan løse opgaven? En E klasse 2003 model, er den udstyret med OBD stik, eller kører den stadig med det runde stik? Hvad er der af klassiske fejl som man bør være opmærksom på med denne model?
Vh. Jan
Bremser E 220 CDI årg. 2003
Re: Bremser E 220 CDI årg. 2003
Den med SBS kræver tester mm. når der skal laves bremser, er så vidt jeg ved ikke fra 2003 og frem.
Har også hørt om at SBS unit skal skiftes efter et vis antal bremsninger !!
Umiddelbart har jeg ikke hørt om væsentlige fejl ved modellen, men kig efter en 170 Hk, er absolut den bedste..
Hvad vil du ofre på sagen ??
Har også hørt om at SBS unit skal skiftes efter et vis antal bremsninger !!
Umiddelbart har jeg ikke hørt om væsentlige fejl ved modellen, men kig efter en 170 Hk, er absolut den bedste..
Hvad vil du ofre på sagen ??
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26
Re: Bremser E 220 CDI årg. 2003
Jeg har ikke lagt mig fast på et eksakt beløb, men alt har jo en øvre grænse. Så mellem 125-150000 kr. er der hvor jeg kigger. Her er det nok mere bilens KM og gennerelle stand der har betydning.
Hvornår kom de med 170 HK?
Hvornår kom de med 170 HK?
Re: Bremser E 220 CDI årg. 2003
De 170 Hk kom med facelift i 2006.
Ellers har jeg måske et pragteksemplar til salg, men lidt over det prisniveau du skrev.
Ellers har jeg måske et pragteksemplar til salg, men lidt over det prisniveau du skrev.
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26
Re: Bremser E 220 CDI årg. 2003
Har tidligere haft en w210. 320 CDI. 210eren var jo notorisk kendt for rust, hvordan har 211 det med rust?
Re: Bremser E 220 CDI årg. 2003
Har ikke hørt om nogen endnuMoonraker36 skrev:Har tidligere haft en w210. 320 CDI. 210eren var jo notorisk kendt for rust, hvordan har 211 det med rust?

ZOOM ZOOM.
Re: Bremser E 220 CDI årg. 2003
Et par svenske artikler om de sidste 3 årgange af E klassen og rust.
http://www.vibilagare.se/test/rost?make=275&model=279
Ikke meget at kommentere på fra 211 og frem.
Der findes ikke lign artikler i Danmark.
Danske journalister kører bare en tur i en bil og skriver om deres fantasier, svenskerne er lidt mere faktuelle.
http://www.vibilagare.se/test/rost?make=275&model=279
Ikke meget at kommentere på fra 211 og frem.
Der findes ikke lign artikler i Danmark.
Danske journalister kører bare en tur i en bil og skriver om deres fantasier, svenskerne er lidt mere faktuelle.

2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Re: Bremser E 220 CDI årg. 2003
Jeg har tidligere haft en E270 fra 2004 og nu i godt et års tid en E220 fra 2003.
Den fra 2004 var ikke efterbehandlet og begyndte kort før jeg solgte den at få lidt rust på det ombukkede stykke ved de bagerste skærmkanter. Ellers intet. Den jeg har nu fra 2003 har nogle år før jeg købte den fået en Pava efterbehandling, og den har ikke skyggen af rust. Skal så også sige, at den tidligere ejer har passet ualmindelig godt på bilen fra ny, og bl.a plejet lakken flot.
Men ellers vil jeg sige, at min oplevelse med w211 er positiv - også m.h.t. rust.
Den fra 2004 var ikke efterbehandlet og begyndte kort før jeg solgte den at få lidt rust på det ombukkede stykke ved de bagerste skærmkanter. Ellers intet. Den jeg har nu fra 2003 har nogle år før jeg købte den fået en Pava efterbehandling, og den har ikke skyggen af rust. Skal så også sige, at den tidligere ejer har passet ualmindelig godt på bilen fra ny, og bl.a plejet lakken flot.
Men ellers vil jeg sige, at min oplevelse med w211 er positiv - også m.h.t. rust.
Venlig hilsen
Peter
204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Peter
204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km