Det er første gang jeg hører om nogen der bruger en skuresvamp på en forrude.
Hvor er det dog ærgerligt...
Eivin jeg så et svensk firma der kunne polere ridser i glas op, måske man kan finde den service hos et dansk bilklargørings firma.
Måske det her produkt kan hjælpe.
http://www.prorecond.se/webshop/index.p ... ductId=219
Har før hørt om folk der vil have nanobehandling af ruden igen, der brugte de så wienerkalk blandet med sprit og så polerede de løs med en blød bomuldsklud eller maskine.
Er selv gået væk fra vaskeskraberen på tanken der også bruges af andre, har set fjumrehoveder smide dem på jorden så der kommer grus i svampen.
Selv bruger jeg den store billige mørke blå vinduespuds fra netto, den har stænk sæbe i og laver ikke fedtpletter ud af insekterne.
Sprøjt med dysen sat på skum, ud på ruden til det begynder at løbe.
Så et blødt papirhåndklæde der i MEGET blide bevægelser masserer det lidt ind i insekterne og kasserer den serviet. Støv og sand ridser, man vasker jo også bilen inden man polerer den.
Til sidst en stor håndfuld bløde papirhåndklæder (ikke de billige grove) / autopolerpapir til at tørre efter med. Køkkenrulle ville virke fint også. Så er ruden spejlblank igen, alt er væk.
Selv bruger jeg en stak papirhåndklæder som man bruger ved håndvasken, i en plastpose hvor en pakke lige kan være i, så kan man trække dem ud en ad gangen.
Giver forruden en omgang ved hver pause på tank eller færge, selv når det er halvmørkt kan man gøre det ordenligt. Virker super godt for mig, og tager kun 5 minutter.