Min W210 300D bruger en lille smule vand,
og når bilen er varm har jeg prøvet at skrue dækslet af, og der er ikke noget tryk på tanken.
Hvad kan der være galt?
Mangler tryk på køleanlæg.
Mangler tryk på køleanlæg.
W211 320 CDI R6 2006
Re: Mangler tryk på køleanlæg.
Det kan være en utæt køler, slange eller toppakning.
Få eventuelt lavet en Co2 test af kølervæsken, for at se om toppakningen er utæt.
Nr.2 er at få sporingsvæske i køleranlæget og se efter med uv lys, hvor den er utæt.
Få eventuelt lavet en Co2 test af kølervæsken, for at se om toppakningen er utæt.
Nr.2 er at få sporingsvæske i køleranlæget og se efter med uv lys, hvor den er utæt.
Re: Mangler tryk på køleanlæg.
Har fundet fejlen.
Her i weekenden begyndte det at løbe ud af vandpumpen.
Vandpumpe og termostat blev skiftet og nu er der tryk på igen.
En original termostat virker nu bedre end en uoriginal, nu svinger kølevands temp ikke mere +-10 grader.
Hvor er det dog nemmere at skrue på en MB end en japaner, det er så meget nemmere at skaffe plads til det man skal lave.
Her i weekenden begyndte det at løbe ud af vandpumpen.
Vandpumpe og termostat blev skiftet og nu er der tryk på igen.
En original termostat virker nu bedre end en uoriginal, nu svinger kølevands temp ikke mere +-10 grader.

Hvor er det dog nemmere at skrue på en MB end en japaner, det er så meget nemmere at skaffe plads til det man skal lave.

W211 320 CDI R6 2006
Re: Mangler tryk på køleanlæg.
Så skal du ikke ønske dig at rode med en V12er 

Re: Mangler tryk på køleanlæg.
Der er sku ikke noget nemmere at skrue på en japser, bare selve arbejdsstillingen er bedre end når man skruer på en mercedes!NR51 skrev:Har fundet fejlen.
Her i weekenden begyndte det at løbe ud af vandpumpen.
Vandpumpe og termostat blev skiftet og nu er der tryk på igen.
En original termostat virker nu bedre end en uoriginal, nu svinger kølevands temp ikke mere +-10 grader.![]()
Hvor er det dog nemmere at skrue på en MB end en japaner, det er så meget nemmere at skaffe plads til det man skal lave.

