Autgear , forsinkelse fra 3 til 4 gear

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Autgear , forsinkelse fra 3 til 4 gear

Indlæg af Administrator »

Har læst mig til (på en tysk side)at det kunne være noget med en fjeder i gearkassen , kan detsværre ikke oversætte det til dansk , men der står , (gebrochenen feder des federregelschiebers nr 7420 für den federregeldruck ) , lyder som om det er en fjerde der kan være brækket .
Problemet skulle særligt være ved de første 5 trins aut 722.6 NAG-1 , tro nemlig min har det problem MB C240 V6 årgang 10/1997.
Nogen herinde der har fået det lavet ved deres aut/gearkasse ?
MVH Palle
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

På 722.6 gearkassen sidder alle magnetventiler, glidere, stemplere, fjedre osv på ventil/skiftehuset som sidder nederest på gearkassen når bundkar er fjernet....

P.S... tror ikke man kan få løse fjedre til denne ventil/skiftehus...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

V6 cdi

Indlæg af Administrator »

Tak for dit hurtigt svar , er det noget der er nemt at få skifte/rep , for jeg lærste også at hvis den kun gjorde det når den er varm , var det de 2 gummiringe som sider på stikket , men min gør det både når den er kold og varm.
Gearkassen skulle vist være blevet bedre fra 1999 , men også kun noget jeg har læst , som du kan høre læser jeg meget hehe.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Der er sket meget fra den spæde start på 722.6 kassen. Anden fabrikat skiftehus, ind- og udgangsakselernes samlingspungt fik rulleleje istedet for messing bøsning, friløbene forstærket, låste skiver på planetgearne, ny type bøsning på oliepumpen osv osv...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

V6 cdi

Indlæg af Administrator »

Ja det må du nok sige , angående fjerde jo jo den kan man skam købe i løsdele ingen problem , men nok kun i tyskland , men så må man detsværre bare der ned.
det er også dem der skyller gearkasserne og flere mercedes værksteder har købt sådanne et andlæg , og de skifter ikke ret mange gearkasse og wandler mere , efter de er begyndt at skylle dem , og så koster det jo kun ca 289 euro.
Tim eckart system heder det ved ikke om du har høret om det.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

At man skyller kassen er kun for at skifte al olie, da man ikke kan aftappe converteren...

Men det er ikke en mirakel kur som mange tror, ud over at al gammel olie bliver udskiftet...

Forresten, man kan skylle kassen uden udstyret så længe man kan aflæse gearolie temp. og pejle oliestanden...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

V6 cdi

Indlæg af Administrator »

Prøv at se her , tror det vil ændre dit syn på det , der er udtalelse fra MB værksteder og taxiværksteder i tyskland interresant læsning.
http://www.automatikoelwechselsystem.de ... _Pixel.pdf
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

V6 cdi

Indlæg af Administrator »

Hej igen , prøv at rulle til side 10 og rull så forbi bilderne så kommer der noget som står med rødt ,der står : 722.6 Getribe bis 1.10.1997.
Det omhandler det jeg skrev om osv.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

V6 CDI

Indlæg af Administrator »

På side 21 i det link jeg har lagt ind , har de et interview med et mercedes værksted , det skal du næsten læse , utrolig hvad penge man kan spare.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: V6 cdi

Indlæg af Administrator »

palle114 skrev:Hej igen , prøv at rulle til side 10 og rull så forbi bilderne så kommer der noget som står med rødt ,der står : 722.6 Getribe bis 1.10.1997.
Det omhandler det jeg skrev om osv.
Hmm..... men er din bil optil 1.10.1997!!!

Send stelnummeret....
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

V6 CDI

Indlæg af Administrator »

Min er 29-10-1997
Stel.nr wdb2020261F669984.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: V6 CDI

Indlæg af Administrator »

palle114 skrev:Min er 29-10-1997
Stel.nr wdb2020261F669984.
Ifølge stelnr. er produktions dato 23.10.1997...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

V6 CDI

Indlæg af Administrator »

Ifølge min Reg.atest og mit servicehæfte er første Reg.dato d.29-10-1997 , så det er den dato jeg retter mig efter andet kan jeg ikke gøre.!
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: V6 CDI

Indlæg af Administrator »

V6 CDI skrev:
palle114 skrev:Min er 29-10-1997
Stel.nr wdb2020261F669984.
Ifølge stelnr. er produktions dato 23.10.1997...
"Ifølge min Reg.atest og mit servicehæfte er første Reg.dato d.29-10-1997 , så det er den dato jeg retter mig efter andet kan jeg ikke gøre.!"

Hvis du skal have res. dele til din MB er et selvfølgelig produktions datoen du skal rette dig efter og IKKE reg datoen.

I nogle tilfælde er reg. datoen jo flere md. efter produktions datoen.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Lige præcis... på værkstederne kan man ikke bruge første reg.dato ved fejlfinding, el-diagrammer osv osv men fabriks lev.dato!

Men første reg.dato på vækstedsplan er kun relevant ved spørgsmål om 2års garantiperiode!
Besvar