er der nogen som har prøvet det her triks
er der nogen som har prøvet det her triks
Er kommet hjem fra camping , havde renset min egr lige inden vi tog afsted, dvs. at egr ventilen er total ren, men når sneglehuset kommer på går den i nød program efter et stykke tid, det er hvergang der kommer belastning på, fejlkoden siger egr fejl, det er som om den ikke lukker når den er blevet drifts varm, så derfor har jeg luret mig lidt rundt på nettet om at lave en udkobling på egr ventilen så faldt jeg over denne her løsning : http://forums.mercedesclub.org.uk/attac ... 1311773972
Er der nogen som som har lavet denne her løsning til på deres bil, eller kender nogen
/Thomas
ps det er en w211
Er der nogen som som har lavet denne her løsning til på deres bil, eller kender nogen
/Thomas
ps det er en w211
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Lytter lige med
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Det kan man godt. Men skal bare være forberedt på, at om vinteren.. er motoren noget længere tid om at blive varm + at bilens emisionstal bliver højere.
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Hvorfor ikke bare udskifte den med en som virker og samtidig skåne miljøet
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Har lavet det på min ML 270 og det virker.
Har lige været til syn med den hvor jeg havde glemt at indkoble egr igen ,og den forurenede langt mindre end den må.
Derudover er den væsentligt hurtigere ude af starthullerne ved feks lysregulering og acc ved lave omdr.
Mvh
Jacob
Har lige været til syn med den hvor jeg havde glemt at indkoble egr igen ,og den forurenede langt mindre end den må.
Derudover er den væsentligt hurtigere ude af starthullerne ved feks lysregulering og acc ved lave omdr.
Mvh
Jacob
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
#3
Ja det har jeg også i tankerne med at det tager længere tid med at blive varm, men dér kunne man så lave en kontakt.
Ja det har jeg også i tankerne med at det tager længere tid med at blive varm, men dér kunne man så lave en kontakt.
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
#5
okay, så den er faktisk blevet bedre,
har du lavet den som på billedet med de værdier som beskrevet, eller har du lavet nogle andre modifikationer, overvejer at lave en kontakt i bilen så man kan indkoble og udkoble efter behov.
Har du lagt mærke til at det tager længere tid om at blive driftvarm iforhold til med og uden ?
okay, så den er faktisk blevet bedre,
har du lavet den som på billedet med de værdier som beskrevet, eller har du lavet nogle andre modifikationer, overvejer at lave en kontakt i bilen så man kan indkoble og udkoble efter behov.
Har du lagt mærke til at det tager længere tid om at blive driftvarm iforhold til med og uden ?
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Jeg har ikke lagt mærke til om den tager længere tid, om at blive varm, men jeg har også 12v motorvarmer indbygget, måske derfor.
Min EGR er vaccum styret så da jeg havde bygget snydekredsen ind afmonterede jeg stikket fra vaccum pumpen. Dette kan bare monteres igen og så er EGR aktiv igen, med snydekredsen monteret.
Og ja det er med de angivne værdier, så vidt jeg husker
Det er en anden bil at køre i uden EGR, meget mere respons villig på speederen. Tror sgu Rudolf Diesel ville vende sig i graven hvis han så hvor meget skrammel der blev bygget på motorene i dag
Min EGR er vaccum styret så da jeg havde bygget snydekredsen ind afmonterede jeg stikket fra vaccum pumpen. Dette kan bare monteres igen og så er EGR aktiv igen, med snydekredsen monteret.
Og ja det er med de angivne værdier, så vidt jeg husker

Det er en anden bil at køre i uden EGR, meget mere respons villig på speederen. Tror sgu Rudolf Diesel ville vende sig i graven hvis han så hvor meget skrammel der blev bygget på motorene i dag

Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Er der nogen herinde der kan anbefale et værksted på Sjælland der udfører denne deaktivering samt afblænding af EGR ventilen?
På forhånd tak.
Venligst tømreren
På forhånd tak.
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
ved flere tunings steder laver det
men dette tricks, kan det også udføres på en w211?
men dette tricks, kan det også udføres på en w211?
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Der kan vel udføres en deaktivering af EGR ventilen på alle biler, så længe en sådan er monteret i udstødningssystemet.Ronny85 skrev:ved flere tunings steder laver det
men dette tricks, kan det også udføres på en w211?
Det er så muligt det skal gøres på forskellige måder, afhængigt af hvordan EGR ventilen bliver styret.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Ved du om en w211 er LIGETIL`
Re: er der nogen som har prøvet det her triks
Det er jeg ikke klar over, her kommer jeg til kort med min begrænsede auto-tekniske viden. Men for en fagmand, kan jeg bestemt ikke forestille mig det er en svær aktion.
Venligst tømreren
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004