Motorophæng på 211'er
- Administrator
- Site Admin
Motorophæng på 211'er
Hej
Er der fornuft i at mene, at min E270 trænger til nye motorophæng, når motorvibrationerne (især ved kold motor) forplanter sig, når jeg, især ved igangsætning, svinger til venstre? Den gør det aldrig når jeg svinger til højre.
I så fald - er der nogen her der har erfaringer med, hvor lang tid det tager for et værksted at skifte dem??
Søren
Er der fornuft i at mene, at min E270 trænger til nye motorophæng, når motorvibrationerne (især ved kold motor) forplanter sig, når jeg, især ved igangsætning, svinger til venstre? Den gør det aldrig når jeg svinger til højre.
I så fald - er der nogen her der har erfaringer med, hvor lang tid det tager for et værksted at skifte dem??
Søren
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Min w210 e220 runder snart den ½ mill., men kører perfekt og uden motorolieforbrug.V6 CDI skrev:Det ku godt lyde som trætte motorophæng. Gearkasseophæng skal også udskiftes samtidig da den bliver belastet meget når motorophængene giver op.
Hvad værkstedet tager i tid ved jeg ikke men reelt forbrug er 1- max 1.5time for en som har prøvet før. Der er ingen ben i at skifte dem.
Er det normalt efter så mange km, at ophænget skal skiftes?
Jeg synes nemlig også i denne kolde tid, at motoren føles "tættere på"
Det skal dog siges, at det hjalp at skifte ophænget til luftfilterkassen.
Mvh
Ha
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
utroligt
Uden at være ekspert på 211, så synes jeg det lyder lidt utroligt hvis motorophængene er kaput.
Hvor mange km har bilen kørt i alt og har den fået skiftet motor og eller gearkasse?
Hvor mange km har bilen kørt i alt og har den fået skiftet motor og eller gearkasse?
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Det nemmeste ved automatgear, hold bremsen i bund, sæt bilen i R så motor tipper mod venstre og giv den lidt gas til ca. 2000 omd. Hvis motor vibrationerner planter sig på karrosen, er venstre motorophæng færdig.HA skrev:Den spilder ikke olie.V6 CDI skrev:Levetiden kan variere alt efter belastning og evt. olie-/dieselspild på dem som kan opløse gummiet.
Kan man lave en visuel prøve på en eller anden måde?
Det samme kan du gøre med højre motorophæng ved at sætte bilen i D så motor tipper mod højre

- Administrator
- Site Admin
TakkerV6 CDI skrev:Det nemmeste ved automatgear, hold bremsen i bund, sæt bilen i R så motor tipper mod venstre og giv den lidt gas til ca. 2000 omd. Hvis motor vibrationerner planter sig på karrosen, er venstre motorophæng færdig.HA skrev:Den spilder ikke olie.V6 CDI skrev:Levetiden kan variere alt efter belastning og evt. olie-/dieselspild på dem som kan opløse gummiet.
Kan man lave en visuel prøve på en eller anden måde?
Det samme kan du gøre med højre motorophæng ved at sætte bilen i D så motor tipper mod højre
Godt nytår
- Administrator
- Site Admin
Jeg kan til de interesserede fortælle, at jeg nu har fået skiftet samtlige ophæng (2 motor- og 1 gearkasseophæng). Det tog værkstedet 1 time og mekanikerens kommentar var da også, at de (ophængene) var helt færdige.
Hvilken forskel! Den brummen og de vibrationer, som jeg beskrev i første indlæg, er væk. Det er ikke meget jeg hører fra motoren nu ved normal kørsel, - selv om det er en 270'er
Søren
Hvilken forskel! Den brummen og de vibrationer, som jeg beskrev i første indlæg, er væk. Det er ikke meget jeg hører fra motoren nu ved normal kørsel, - selv om det er en 270'er

Søren
- Administrator
- Site Admin
Hej,
Det lyder meget rigtigt, at det er dit motorophæng.
For det venstre vil det tage mellem en halv og en hel time.
For det højre vil det tage en time til halvanden, på grund af katalysator/partikelfilter der skal afmonteres.
Bilen skal nok stå på værkstedet i 3 timer, da operationsområdet er meget varmt.
Det lyder meget rigtigt, at det er dit motorophæng.
For det venstre vil det tage mellem en halv og en hel time.
For det højre vil det tage en time til halvanden, på grund af katalysator/partikelfilter der skal afmonteres.
Bilen skal nok stå på værkstedet i 3 timer, da operationsområdet er meget varmt.
Med Venlig Hilsen