Hvad koster sådan en omgang? (sikkert mindre end en ny gearkasse )Alex B J skrev:Præcis ,det er værd at tjekke op på !

Hvad koster sådan en omgang? (sikkert mindre end en ny gearkasse )Alex B J skrev:Præcis ,det er værd at tjekke op på !
Hej!HN9200 skrev:Jeg er netop blevet ejer af en w212 fra 2010, vel nok DK's flottestevognen er veltilkørt med 350.000 på klokken. Bilen har fået skiftet dyser (the total recall) og skiftet kæde indenfor de sidste 100.000 km. Bilen er en 220 avantgarde med sort læder. Efter frikørsel renoveret hos FS Automobiler i Bjerregrav og herefter de seneste par år som firmabil. Herefter igen handlet til mig fra FS. Den står knivskarpt uden nævneværdige anmærkninger. Jeg er SUPER glad for bilen, den lyder fantastisk i maskinen, den går silkeblødt uden larm eller andre mislyde. Jeg har læst alle rædselshistorierne omkring OM 651 motoren, men nu må vi se hvad jeg har fået fingrene i, er den så ringe som flere antyder det må tiden vise.
Jeg vil lige spørge til, er det smart at køre med Bell ADD tilsætning når bilen kører med ADblue (blue efficency). Er det ikke noget med det ikke er godt?
Mvh HN9200:-)
Hej ThomasZoom skrev:Hej!HN9200 skrev:Jeg er netop blevet ejer af en w212 fra 2010, vel nok DK's flottestevognen er veltilkørt med 350.000 på klokken. Bilen har fået skiftet dyser (the total recall) og skiftet kæde indenfor de sidste 100.000 km. Bilen er en 220 avantgarde med sort læder. Efter frikørsel renoveret hos FS Automobiler i Bjerregrav og herefter de seneste par år som firmabil. Herefter igen handlet til mig fra FS. Den står knivskarpt uden nævneværdige anmærkninger. Jeg er SUPER glad for bilen, den lyder fantastisk i maskinen, den går silkeblødt uden larm eller andre mislyde. Jeg har læst alle rædselshistorierne omkring OM 651 motoren, men nu må vi se hvad jeg har fået fingrene i, er den så ringe som flere antyder det må tiden vise.
Jeg vil lige spørge til, er det smart at køre med Bell ADD tilsætning når bilen kører med ADblue (blue efficency). Er det ikke noget med det ikke er godt?
Mvh HN9200:-)
Først og fremmest tillykke med "slæden" - er selv den lykkelige ejer af en E200 CDI BE fra 2011, det er bare et fantastisk stykke køretøj
En kommentar til additiver - din bil kører helt sikkert ikke med ADblue, så vidt jeg ved er det kun dem der hedder BlueTec der kører med dette, Blue Efficiency er uden "hjælpemiddel" til partikelfilteret, men henviser til start-stop teknologien. Forskellen skulle vist være at BlueTec overholder EU6 normen, mens Blue Efficiency "kun" overholder EU5 normen for udledning.
Med andre ord, du fylder bare i tanken!
Jeg bruger selv Lindemann Service Cleaner (også kalder ProGarage Diesel), som kan findes hos THansen/Høyer Autodele (nej, det er ikke alt hos THansen der er noget skrald, selvom man skulle tro det). Kan ofte findes på tilbud til omkring 70 kroner og rækker til 80 liter brændstof. Har haft rigtig gode erfaringer med det.
Har prøvet at køre med BellADD Diesel City, synes ikke rigtig det gjorde noget for mig, men første gang jeg brugte Lindemann produktet skete der virkelig noget med motorgang og trækkraft.
VIl selv prøve med Liqui Moly på et tidspunkt, for at se om det virker bedre...
/Thomas
Jeg gav bilen en omgang Lindemanns Service Cleaner - jeg tror sq det virker det skidtHN9200 skrev:Hej ThomasZoom skrev:Hej!HN9200 skrev:Jeg er netop blevet ejer af en w212 fra 2010, vel nok DK's flottestevognen er veltilkørt med 350.000 på klokken. Bilen har fået skiftet dyser (the total recall) og skiftet kæde indenfor de sidste 100.000 km. Bilen er en 220 avantgarde med sort læder. Efter frikørsel renoveret hos FS Automobiler i Bjerregrav og herefter de seneste par år som firmabil. Herefter igen handlet til mig fra FS. Den står knivskarpt uden nævneværdige anmærkninger. Jeg er SUPER glad for bilen, den lyder fantastisk i maskinen, den går silkeblødt uden larm eller andre mislyde. Jeg har læst alle rædselshistorierne omkring OM 651 motoren, men nu må vi se hvad jeg har fået fingrene i, er den så ringe som flere antyder det må tiden vise.
Jeg vil lige spørge til, er det smart at køre med Bell ADD tilsætning når bilen kører med ADblue (blue efficency). Er det ikke noget med det ikke er godt?
Mvh HN9200:-)
Først og fremmest tillykke med "slæden" - er selv den lykkelige ejer af en E200 CDI BE fra 2011, det er bare et fantastisk stykke køretøj
En kommentar til additiver - din bil kører helt sikkert ikke med ADblue, så vidt jeg ved er det kun dem der hedder BlueTec der kører med dette, Blue Efficiency er uden "hjælpemiddel" til partikelfilteret, men henviser til start-stop teknologien. Forskellen skulle vist være at BlueTec overholder EU6 normen, mens Blue Efficiency "kun" overholder EU5 normen for udledning.
Med andre ord, du fylder bare i tanken!
Jeg bruger selv Lindemann Service Cleaner (også kalder ProGarage Diesel), som kan findes hos THansen/Høyer Autodele (nej, det er ikke alt hos THansen der er noget skrald, selvom man skulle tro det). Kan ofte findes på tilbud til omkring 70 kroner og rækker til 80 liter brændstof. Har haft rigtig gode erfaringer med det.
Har prøvet at køre med BellADD Diesel City, synes ikke rigtig det gjorde noget for mig, men første gang jeg brugte Lindemann produktet skete der virkelig noget med motorgang og trækkraft.
VIl selv prøve med Liqui Moly på et tidspunkt, for at se om det virker bedre...
/Thomas
Tak for et godt svar - generelt tak til alle for gode bidrag i alle giver, det her er virkelig et forum man kan bruge til noget - tak for det !
Jeg stopper noget tilsætning i tanken, prøver med det Bell Add jeg har købt. Jeg tankede 16,22 liter her til morgen triptælleren stod på 190,2 km. Der er kørt meget pænt 100 km motorvej (120 km/t) og 90 landevej (85 km/t). Det giver et snit på under 12 km/l, det er ikke dybt imponerende, jeg må forslå et gennemskyl af gearkassen. Skal have udbedret nogle småting på garantien her sidst på måneden - så må vi se om det giver noget.
/Henrik