111-motor. Knastaksel forskyder??.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

111-motor. Knastaksel forskyder??.

Indlæg af Administrator »

Læste på et engelsk forum om en der måtte skifte en "camshaft adjuster"på en 111-motor, pga af raslelyde fra motoren ved omdr. mellem 1300 -1600.
Har min 111.920 også sådan en.??
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

jep..
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Min har nemlig de samme symptomer og har gået det samme som hans (150.000 km.). Har sagt det et stykke tid, men jeg har ikke kunnet lokalisere støjen, og jeg troede faktisk, at det var de hydrauliske ventilløftere som tikkede, men så burde de vel også gøre det i tomgang, hvilket de ikke gør. Lyden kommer kun under kørsel og er højest ved kold motor, og kan høres svagt ved varm motor. Er det noget motoren kan have taget skade af.??
Kan ikke umiddelbart finde noget om en Camshaft adjuster i min Haynes-bog.
Er det et job for Mercedes, eller for en erfaren gør-det-selv, hvis jeg kan finde noget dokumentation.
Evt. hvad vil det ca. koste hos Mercedes og er det en kendt fejl de får.??
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Puha.... ved ikke hva det koster, men ved at du skal ikke kaste dig ud i det :roll: medmindre du selv er mekker :wink:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Men inden du kører til MB. Forrest på motor er der en sort dæksel. Pil den af. Og hvis der er en rund tingest med en 2-polet stik ved indsugnings knastakselen, så har du variabel ventil timing..
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

V6 CDI skrev:Men inden du kører til MB. Forrest på motor er der en sort dæksel. Pil den af. Og hvis der er en rund tingest med en 2-polet stik ved indsugnings knastakselen, så har du variabel ventil timing..
Har været ude at kigge under det sorte plasticskjold ved siden af termostaten, og der er ikke sådan en tingest. Det eneste med kabel på, er 2 ledninger som sidder på termostathuset.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

jamen.... så har du sparet de penge :lol:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

V6 CDI skrev:jamen.... så har du sparet de penge :lol:
Ja, men jeg troede jo lige jeg havde fundet årsagen til tikkeriet.
(Har forresten fået kørt en motortest, som ikke viste nogle fejl.)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hvis der sidder en støddæmper på remstrammeren, kan den lave en del larm :!:
Besvar