Comand 2.0 DX

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Comand 2.0 DX

Indlæg af Administrator »

Mit navi bliver ved med at fortælle at jeg er "offroad". har lige købt 08 kortskive hos MB, men det hjælper ikke. har forsøgt "location" samt "calibrering" det virker i ca. 10 sek. så går det i "offroad" melding igen. Er der nogen der har en anelse om hvad det skyldes ??

Mb w210 e220 cdi 2001.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Kan du se hvor mange sateliter den kan få fat på? Der skal være mindst 3 styks før navi virker korrekt...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Hvor skal jeg kigge ??? Et svigtende hastighedssignal kan det fremkalde fejlmeldingen ???
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Man kan samtidig med MAP se kordinationer, højde over vandets overflade og antal sateliter. Du skal bare sætte denne funktion til så det bliver vist i bunden af navi-kortet.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

den veksler i mellem 6 og 8 sat. men hvis jeg går ind i den "skjulte" menu. mute + 1 + 3 under Navi så siger den 0 km under speed når bilen kører.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

hmm... måske er der ingen CAN forbindelse :roll:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Systemet kommer med følgende fejlmeddelelse :

B1762 Fault in CAN communication with A40/3n2 (Navigation processor)
B1734 No speed pulses from traction control module
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

ok.... selve A40/3n2 (Navigation processor) er indbygget i comand dvs der er intet at gøre udefra men skal evt til rep.

MEN stik C2 (bag på comand) og stikben 6 grøn ledning er hastigheds signalet fra traction control module. Prøv evt med en diodelampe mens du kører om den pulsere/blinker...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Diodelampe ??
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

d639mh skrev:Diodelampe ??

Sådan noget lign. http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dda

som ikke trækker meget strøm!
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

CDI - tak for hjælpen. Fandt fejlen uden lampe. Det viste sig at ledningen fra Comand til hastighedssignalet var tilsluttet forkerte ledninger i vognbunden i højre side. (Anlægget er eftermonteret). Ved søgning fandt jeg ud af at de ledninger som kablet skal tilsluttes var klippet over og ikke forbundet. Formentligt da man har afmonteret taxaudstyr. Efter at have forbundet kablerne korrekt får comand hastighedssignal og navigationen virker!! Men oven i hatten så fungerer min parameterstyring også - det har den ikke gjort i de snart 2 år at jeg har haft bilen. Jeg havde nemlig fået at vide at der skulle ny tandstang på hvilket prismæssigt gjorde at jeg havde valgt at leve med det. Men det viser åbenbart at SPS ventilen på tandstangen er heller har fået et hastighedssignal.
Besvar