Nogen der kender reglerne omkring rustgarantien fra Mercedes.
Hentet en 8 1/2 år gammel C klasse w203 i Tyskland med fuld Mercedes servicebog. Bilen har aldrig fået rustbehandling og bund/paneler/hjulkasser/ skærm-inderkanter + bund i døre er pænt angrebet af rust.
Er denne model speciel slem med hensyn til rust, ligesom w210 ?
Syntes bilen kører pragtfuldt og er på alle andre områder helt fantastisk, men vildt overrasket over at en Mercedes er SÅ vildt dårlig rustmæssigt. F.eks. er min årg. 97 Passat rustmæssgt den langt langt overlegen - og her er tale om en bil der koster under det halve af Mercedesen..
Alt kan laves til rimelige penge, lidt sandblæsning & plade arb. mv. ( kræver ikke det store lak arbejde) + en ordenlig omgang proff. rustbehandling - umiddelbart vil jeg tro at man herved kan stoppe alle angreb - mennn hvad siger kendere.. nogen der har erfaringerne her .. ?
Regler for rustgaranti hos Mercedes ?
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Jeg er meget overrasket over, at de nyere MB-modeller er så slemme med rust, at en 8½ år gammel bil er så angrebet, og hvad man ellers kan læse sig til herinde hvad der er af rustproblemer med de nyere modeller.
Men jeg har hørt det før, fra en der arbejder med MB til daglig, at de nyere modeller "dem med runde forlygter" er noget L*** der ikke lever op til den kvalitet som folk forventer de betaler i dyre domme for, ved at købe en Mercedes, og så bliver jeg endnu mere glad for min W124 fra 91, der kun havde en lille smule rust hvor antennen er skruet i bagskærmen, og så et lille sted efter et slag på kanten af bagklappen
***umiddelbart vil jeg tro at man herved kan stoppe alle angreb - mennn hvad siger kendere.. nogen der har erfaringerne her ***
Min erfaring siger, at hvis en bil først er så angrebet, at svejseapparatet skal i gang, så er det skruen uden ende...og det går stærkt med nedbrydningen der efter..og så er det ligegyldigt om bilen hedder MB eller noget andet
Jeg køber aldrig mere en bil der er svejset i/trænger til rustarbejde, og vil gå meget langt med diverse "lappeløsninger", der måske ikke er så pæne, men hellere det end at svejse......Har prøvet at få lavet en del pladearbejde/udskiftning af dele på en W123, og derefter få den nylakeret......mindre end to år efter var den mindst lige så rådden igen trods en masse beskyttelsesforanstaltninger.
Men jeg har hørt det før, fra en der arbejder med MB til daglig, at de nyere modeller "dem med runde forlygter" er noget L*** der ikke lever op til den kvalitet som folk forventer de betaler i dyre domme for, ved at købe en Mercedes, og så bliver jeg endnu mere glad for min W124 fra 91, der kun havde en lille smule rust hvor antennen er skruet i bagskærmen, og så et lille sted efter et slag på kanten af bagklappen

***umiddelbart vil jeg tro at man herved kan stoppe alle angreb - mennn hvad siger kendere.. nogen der har erfaringerne her ***
Min erfaring siger, at hvis en bil først er så angrebet, at svejseapparatet skal i gang, så er det skruen uden ende...og det går stærkt med nedbrydningen der efter..og så er det ligegyldigt om bilen hedder MB eller noget andet

Jeg køber aldrig mere en bil der er svejset i/trænger til rustarbejde, og vil gå meget langt med diverse "lappeløsninger", der måske ikke er så pæne, men hellere det end at svejse......Har prøvet at få lavet en del pladearbejde/udskiftning af dele på en W123, og derefter få den nylakeret......mindre end to år efter var den mindst lige så rådden igen trods en masse beskyttelsesforanstaltninger.
- Administrator
- Site Admin
Ahhhhhhhhhh !! nu skal vi altså heller ikke gøre det værre end det egentligt er. Der er mange RIGTIGE mange af dem der er slemme hvor ejerne har været nogle svin med vedligeholdelsen. Biler der har tjent som hyrevogn uden serviceaftale hvor frit værksted er benyttet, og hvor de efter frikørelse går direkte i privatbrug uden nogen form for renovering (dem har jeg set rigtig mange af) herefter behandles de ligeledes med ringe pengepung hvorefter de ligner og er det rene skod. Dårligt udbedret skader og forkert samt mangelfuld omsorg. Jeg har haft en c250td der dog fik skiftet døre og bagklap på garanti - den stod snore lige. I dag har jeg en w210 fra 2001. Den er lige blevet heloplakeret (for egen regning) pga stenslag hist og pist der havde udviklet sig, men den gemmer ikke på modbydeligheder i bund inderskærme eller andre steder. Begge biler købt hos Starmark og har sammenlagt indtil nu bragt mig ca. 300000 km rundt over 6 år og har budt på defekter for ialt 12000 kr. minus normal service og sliddele. Jeg vil stadig kører Mercedes fremover og anbefale det til andre. Det drejer sig om at handle rigtigt, se sig godt for, og ikke mindst lade være med at bilde sig selv ind at træerne vokser ind i himlen. Køb for billigt og der er med garanti noget galt!!
- Administrator
- Site Admin
Min (ikke taxi) på 8 1/2 har kørt som privat i sydtyskland ( kun 123.000 km.)- gennengået en rustundersøgelse for 14 måneder siden af Mercedes hvor lidt døre osv. blev lavet på garantien. Har et fint dokument herfra.
Mennn på værksted her i Dk måtte vi opleve at Mercedes rustmæssigt kan være højde med de aller aller dårligste biler man kan købe, altså vi taler om sammenligning med biler der koster under en 1/4 del.
Dejlig bil men ufatteligt at Mercedes slipper så let fra problemet..
Mennn på værksted her i Dk måtte vi opleve at Mercedes rustmæssigt kan være højde med de aller aller dårligste biler man kan købe, altså vi taler om sammenligning med biler der koster under en 1/4 del.
Dejlig bil men ufatteligt at Mercedes slipper så let fra problemet..