ujævn motorgang og hoppende accelration CLK320, årgang 1998

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

ujævn motorgang og hoppende accelration CLK320, årgang 1998

Indlæg af Administrator »

Min MB er fornyligt begyndt at være noget ujævn i tomgang. Enkelte gange går den ud. Derudover er der dage hvor jeg synes den hopper en del i 1. og 2. gear ved lave omdrejninger. Ved hård accelration forekommer ingen ujævnheder. Jeg kan desuden fremprovekere det ved at dreje på rattet, så servopumpen skal arbejde.

Nu har jeg hørt en del om at det kan være alt fra tændrør, kabler, styreboks, brændstoftilførelse, til tomgangsregulator.
Nogen der har erfaring med problemet?

Det skal lige siges, at jeg har hældt en dunk "rens" (ved ikke lige hvad det hedder) i benzintanken. Kan det have haft nogen negativ effekt på motorens gang?

Tak for et godt forum. :)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Jøsses, Du har jo tilsyneladende et Motronic anlæg på Din bil og det er jo næsten science fiction : )

Men hvis anlægget har en mekanisk tomgangsregulator som på KE-Jetronic er det med meget, meget stor sandsynlighed dén, som er problemet. Specielt Din fine test med servopumpen, der sætter tomgangsregulatoren på ret hårdt arbejde, peger i den retning.

Årstiden med alt den dejlige vejsalt kan virkelig gøre dårlige forbindelser meget dårligere så hvis Du er heldig er det bare kabelforbindelserne til regulatoren, der er problemet. Havde det præcis samme problem på en 21 år gammel MB for 2 år siden. Rengøring samt lidt rustbeskyttelse af alle kabelforbindelser fjernede problemet permanent. Din bils lave alder mindsker dog sandsynligheden for dårlige forbindelser så held og lykke med fejlsøgningen.

MVH

HP
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Prøv at pille stikket af til luftmassemåleren for at se om det bliver bedre da motorstyreenheden vil køre på nødprogram...

Disse bilers typiske fejl er luftmassemåler...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

jeg har haft bilen nede hos MB og der var intet problem med tomgangsregulatoren. Det viste sig, at der var en utæt pakning omkring topstykket. Nu kører benz'en helt normalt igen.

Men det har endnu ikke løst problemet helt. Jeg har nu problemer med, at starte motoren "ordentligt" når den er kold. Den starter op og instrumentpanelet indikerer ESP?? Den hopper ml. 500 - 700 omdr. Der sker intet ved at trykke speederen. Der lugter af benzin og den prutter lidt fra udstødningen. MB kan ikke svare mig på, hvad problemet er, da det ikke sker regelmæssigt. Ved at starte den et par gange og vente en halv time, så kan jeg starte den normalt igen. Bilen kører helt normalt fra jeg får den tændt, selvom jeg har ladet den stå i 4-5 timer, men står den over natten, vil den bare ikke starte normalt om morgenen.

Jeg vil prøve at høre MB om de kan kigge på luftmassemåleren. Måske er problemet der. Det er helt sikkert et eller andet elektronisk.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

RE. CDI

Hvor sidder luftmassemåleren? Vil lige prøve at pille stikket af i morgen tidlig, for at se om det kan være problemet :?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Godt Du fik løst ét at problemerne. Skal i fremtiden nok lade være at kloge mig på nye modeller jeg ikke har skruet i før :oops:

Håber Du får has på de resterende ret irriterende fejl
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

hansfp skrev:Godt Du fik løst ét at problemerne. Skal i fremtiden nok lade være at kloge mig på nye modeller jeg ikke har skruet i før :oops:

Håber Du får has på de resterende ret irriterende fejl
Det skal du ikke være ked af. MB troede også først, at tomgangsregulatoren var gået... Du skal ihvertfald have et tak for forsøget :D

Jeg er lidt skuffet over, at pakningen var gået sig en tur. Jeg synes, at jeg har passet godt på den med alle service og omsorg, som man automatisk får med disse sindsyge danske bilafgifter. Men nu nærmer den sig også en alder af 11 år og næsten de 200.000 km på tælleren. Nu håber jeg bare ikke problemet er noget alvorligt og dyrt :roll:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

det viste sig at vaere luftmasse maaleren. Saa nu koerer benzen fint igen. Tak for jeres hjaelp :)
Besvar