W638

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

W638

Indlæg af Administrator »

Er den glade ejer af en V220 CDI, kører til sydfrankrig om sommeren og nyder hele turen....men alperne med oppakning og Kassel for den sags skyld får mig til at tænke på mere moment.

Chip gør ikke arbejdet, så tænkte jeg:

Er det muligt teknisk og pladsmæssigt at sætte en 2,7 5 benet fra E eller en sprinter i Véren eller skal jeg ud og skifte til den noget mindre kønne, mere støjende m.m. Viano?

Hvem ved det?

AK
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Har du kørt en Viano 3,0 CDI? Mener bestemt ikke den er mere støjende eller mindre køn....
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Kan varmt anbefales! havde fornøjelsen af at køre med en Viano V6 med ca 260 hyp-hester, og alt det udstyr der kan losses ind bag ved en Mercedes-stjerne 8) DET er dælme bil!
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Moment

Ja ja den er god med jer, men i mit arbejde har jeg haft den tvivlsomme fornøjelse at spendere en del tid i en viano. godt nok havde den ikke den 3,0 v6 men pæn er den ikke.

Jeg har, ligesom til mine andre mercedeser, fået et specielt forhold til min Vér den er renoveret, ekstra lydisoleret o.s.v. formen og designet er ligesom kommet ind under huden....jeg er sikker på at i faktisk godt ved hvad jeg snakker om.

men i mit arbejde bruger jeg også en del tid sprinteren 316, mein gott hvor er den motor imponerende. sådan en vil jeg ha´! hehe!

Til oplysning får jeg en del af min tid på arbejdet til at gå i en ml400 V8, hehe, imponerende stykke isenkram, urealistisk komfortabel ved 180 km/t det skulle i prøve!

Men skal jeg forstå at det ikke kan lade sig gøre med sådan en ombygning? de kan jo lægge en 2,8v6 benz i så hvorfor ikke en 2,7
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Faktisk er det en VW VR6 maskine der ligger i 638'eren som ikke er en rigtig V6'er og fylder ikke meget. Tror simpelthen at det er fysisk umuligt at proppe en 612 motor i din 638...

P.S 628 motoren som sidder i ML400 CDI er det værste lorte maskine man har lavet fra Mercedes' side.... set med mekanikker øjne....
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

ØV!

Nårh ja, det vidste jeg egentlig godt, for udover at være en mandags bil (ml400) så var den aldrig rigtig repareret færdig når den kom fra værksted. Men huhej hvor kan den køre, (en gang imellem red.)

Det er lidt ærgeligt med den motor til min 638´er, så må jeg lide med det, til de finder en designer der kan lave en ny pæn Vér. hehe!

Eller finde nogen der kan finde nogle ordentlige hypper i den motor jeg har.

Men tak for hjælpen alligevel :D

AK
Besvar