Jeg har en meget gammel W202 CDI..
Den køre fint men typisk som en gammel bil har den jo fejl her og der..
3 fejl går mig meget på sinde
1) Trækker luft ind i diesel systemet fra den plastik dims hvor fødeslangen går ind, alle diesel slanger er skiftet, inkl. fødeslangen, men alligevel løber diesel tilbage og der kommer luft i systemet så snart motoren slukkes. har nogen oplevet noget lign?
2) Den anden fejl er at vacum forsyningen til turbo actuator er for lav, på EGR actuator er forsyningen fin, så¨der må være tale om en utæthed et sted, jeg har fulgt den hvide vacum slange som jeg kan se går igennem torpedo plade og så kom jeg ikke lige videre, mit spørgsmål er så om de køre på samme vacumpumpe eller om der sidder en vacum pumpe inde i bilen?
På selve bremseforstærkeren kan jeg kun se en afgang til vacuum og den går direkte til EGR actuator, så deraf mit spørgsmål....
Sidst har jeg problemer med AC, nogle gange køler det andre gange køre kompressoren men ingen kold luft kun en suselyd i kabinen? kan det være varme apparat eller ekspansionsventilen den er gal med?
Go weekend og Nyd varmen
W202 220 CDI irriterende småting
Re: W202 220 CDI irriterende småting
1. en O-ring der er skadet under montering af de nye slanger. (husk at brug massere af fedt under monteringen)
2. PSE pumpen er med til at forsyne vacum til motor og klima anlæg, så det kan være den der fejler eller ensretter/samleblokken der sider foran motorstyringen. Kan også være en defekt actuator i varmekassen som trækker falsk luft eller forlygte justeringen som trækker falsk luft.
(Jeg husker at det er sådan det hænger sammen, men kan godt være jeg tager fejl ang vacum systemet til motoren)
3. For lidt kølemiddel på anlæget
2. PSE pumpen er med til at forsyne vacum til motor og klima anlæg, så det kan være den der fejler eller ensretter/samleblokken der sider foran motorstyringen. Kan også være en defekt actuator i varmekassen som trækker falsk luft eller forlygte justeringen som trækker falsk luft.
(Jeg husker at det er sådan det hænger sammen, men kan godt være jeg tager fejl ang vacum systemet til motoren)
3. For lidt kølemiddel på anlæget
Re: W202 220 CDI irriterende småting
Den har fået ny condensor og tør filter, har forsøgt med sporemiddel, men kan ikke finde noget i motorrummet..
Så vedr. A/C er det normalt at W202 går i varme apparatet der hvor ekspansionsventilen forbindes?
Så vedr. A/C er det normalt at W202 går i varme apparatet der hvor ekspansionsventilen forbindes?