Ja jeg er ny her på sitet, men har i nogle år nu haft et godt øje til w123 sedan modellen.
Jeg har i flere år rodet en del med gamle maskiner og knallerter og elsker de gamle maskiner og deres teknik. Jeg er vild med ting som har sjæl og historie. Jeg vil nu gerne have en ældre bil at bruge en del tid i og vedligeholde.
Som nævnt har jeg i en del år været forelsket i w123 modellen og specielt sedan udgaven.
Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken motor jeg skal vælge. Jeg har læst lidt om dem på div sites på nettet og der er mange holdinger om hvilken motor der er bedst og hvilke man skal holde sig fra. Jeg har i del år kørt BMW og elsker lyden fra en række 6 motor, derfor faldt min interesse på 250 og 280 motorne.
Men efter en del timers læsen på nettet er jeg kommet i tvivl om det er en god ide. Jeg har ikke fundet meget om 250 motoren, men 280 motoren er der skrevet en del om både godt og skidt.
Flere skriver at de har kørt i mange år i dem uden problemer, men flere fortæller også historier om for små oliekanaler med ødelagte plejlejer til følge, andre skriver også om knast kæden og at udstødningsknasten som er slidt op. Der står også flere steder at man skal vælge modeller med indsprøjtning og ikke de tidligere karburator modeller.
Er der nogen om snakken eller er det bare de få dårlige oplevelser som går igen rundt om på nettet??
Jeg er typen som passer meget på mine biler og skifter olie rigtig tit, både på motor, gear og bagtøj. Jeg holder meget af at vedligeholde mine maskiner og sørge for at alt er 100% iorden,
Derfor er jeg faldet for netop w123, den er kendt for at være en driftsikker bil som kan kører rigtig mange kilometer. Jeg vil nemlig gerne bruge min sommerbil, og ikke kun køre i den 3 søndage om sommeren
Som sagt hælder jeg mest til 280 motoren da det er en række 6 og en benzin motor. Men er det en motor som måske ikke helt lever op til navnet som en af de mest driftsikre biler som generelt w123 har fået gennem årene.
Hvis i kender til artikler om w123 og motoren 280 som er gode at læse inden et køb, så høre jeg også gerne fra jer.
Håber i kan hjælpe en kommende w123 ejer