https://www.olie-shop.dk/Motorolie/Cast ... /p-OIL-474
Nu ved jeg ikke hvor du har læst ovenstående, skrevet.Johnnyhjo77 skrev:Mercedes skriver 0w-30 fra mobil1.
Martin_E320CDI skrev:0-30 olie her med fri fragt![]()
https://www.olie-shop.dk/Motorolie/Cast ... /p-OIL-474
Jeg bliver lidt forvirret, over alle de forskellige olier og spec.tømreren skrev:Nu ved jeg ikke hvor du har læst ovenstående, skrevet.Johnnyhjo77 skrev:Mercedes skriver 0w-30 fra mobil1.
Men jeg kan oplyse, autoriseret Mercedes Benz anbefaler og benytter 'Mobil Delvac XHP 10w-40' til min type vogn.
Dette produkt har jeg benyttet til alle olieskift, siden det første ved kilometerstand 30.000. Nu har vognen kørt omtrent 267.000 kilometer. Den kører ikke bare godt i motoren, den kører AFSINDIG godt og bruger INTET olie!
Jeg giver mine bedste anbefalinger omkring dette produkt.
Den skal da ikke FORBRUGE olie. Olien skal blot SMØRE motoren.... Du kører Mercedes Benz og ikke Audi eller BMW.....Johnnyhjo77 skrev:Hvor meget er det normalt denne type motor forbruger under normale omstændigheder?
tømreren skrev:Den skal da ikke FORBRUGE olie. Olien skal blot SMØRE motoren.... Du kører Mercedes Benz og ikke Audi eller BMW.....Johnnyhjo77 skrev:Hvor meget er det normalt denne type motor forbruger under normale omstændigheder?
tømreren skrev:Lige nøjagtig![]()
Jeg er klar over motorslid på et tidspunkt, kan medføre et olieforbrug.
Men min vogn, der kører med samme motortype som din, bruger altså intet efter omtrent 267.000 kilometer.
Så med mindre din vogn, af tidligere ejer/ejere, er blevet kørt hårdt inden den har opnået optimal driftstemperatur eller ikke har fået foretaget forskriftsmæssige olieskift, burde den ikke forbruge meget....
Så kan du heller ikke gøre mere.Johnnyhjo77 skrev:Jeg vil ihvertfald sørge for den får det godt
Nej jeg har aldrig haft Mercedes før nu.Martin_E320CDI skrev:hvis bilen har partikelfilter kan man opleve at der er mere olie ved aftapning , grundet at der trykkes diesel i motorolien når regenereringen er igang , Hvis der så er lidt olieforbrug hvilket der godt kan være om det så er en gammel Mazda eller en Mb, ja så ved man ikke blandingsforholdet mellem motorolie og diesel. dette selvfølgelig alt afhængig af antal regenereringer og km mellem disse.
Correct me if i am wrong
@Johnny ,har du haft en sølvmetallic w211 E220 ??