Hej
Som trådstarter så er ovenstående link meget anvendeligt. -netop spørgsmålet om hvilken motorolie. Tak for det.
Jeg er glad for at så mange deltager i mit spørgsmål om olie. Det er meget forskelligt hvad man er til, og hvilket mærke olie.
Det skal blot overholde spec fra Mercedes.
Vi er alle mennesker som sidder bag en skærm og skriver. Her kan let opstå irritations momenter og misforståelser, da vi opfatter det vi læser på forskellige måder.
Jeg lærte det på den hårde måde da jeg arbejdede i et dansk rederi år tilbage. Jeg skrev e-mail til den ældre maskinmester og skrev noget sarkastisk og afsluttede med en smiley. Han ringede mig op og skældte mig ud hvad der var for noget at skrive. Og så noget uforståeligt som semikolon og bindestreg og en parrentes... Manden kendte ikke til symbolerne smiley og derfor misforstod han alt. Havde manden og jeg siddet fysisk sammen ville han have forstået min sarkasme og sorte humor.
Da jeg så havde forklaret maskinmesteren at det alt sammen var ment i sjov med et smil på læben, så kunne han ikke se det sjove i det.... Altså han ville ikke se det sjove i det... Så er der lang vej... Men jeg lærte noget.

Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.