Min bil mister kølervæske, systemet blev trykprøvet på værksted i sidste uge. Her kunne man ikke finde lækager, bilen blev efterfyldt. Jeg fik i dag kølervæske alarmen i instrumentet og påfyldte godt 0,5 l. Den mængde er forsvundet på ca 150 km. Der er ingen snask i vand eller olie, så toppakning er ikke umiddelbart fejlen. Jeg prøver at købe et nyt dæksel til ekspansionsbeholderen i morgen, det kan jo være utæt.
Har nogen andre ideer? Problemet er opstået den seneste måned.
Mvh Henrik
W212 E220 Cdi mister kølervæske.(løst)
W212 E220 Cdi mister kølervæske.(løst)
Senest rettet af HN9200 9. dec 2016, 20:05, rettet i alt 1 gang.
Re: W212 E220 Cdi mister kølervæske.
du kan ikke regne med snask på olie eller kølervæske låg som en brugbar indikator. Co2 test af køler system er den eneste sikre hvis den bruger kølervæske. når det så er sagt
ville jeg gætte på at brændstof filter konsollen er defekt. en meget klassisk fejl på den motor.

Håber så ikke, at det er en utæthed i oliekøler til gearkasse så væsken er i din gearolie 

ZOOM ZOOM.
Hej JTCJTC skrev:du kan ikke regne med snask på olie eller kølervæske låg som en brugbar indikator. Co2 test af køler system er den eneste sikre hvis den bruger kølervæske. når det så er sagtville jeg gætte på at brændstof filter konsollen er defekt. en meget klassisk fejl på den motor.
Kan du uddybe det med konsollen? Ville en utæthed ikke opdages ved konsollen ved en trykprøvning?
Det lyder dyrtBWJ skrev:Håber så ikke, at det er en utæthed i oliekøler til gearkasse så væsken er i din gearolie

Har prøvet det på en E klasse, kostede en ny gearkasse.HN9200 skrev:Det lyder dyrtBWJ skrev:Håber så ikke, at det er en utæthed i oliekøler til gearkasse så væsken er i din gearolie
Så hvis den skifter en anelse anderledes, så få det tjekket asap.
ZOOM ZOOM.
BWJ skrev:Har prøvet det på en E klasse, kostede en ny gearkasse.HN9200 skrev:Det lyder dyrtBWJ skrev:Håber så ikke, at det er en utæthed i oliekøler til gearkasse så væsken er i din gearolie
Så hvis den skifter en anelse anderledes, så få det tjekket asap.
Har prøvet det på en E klasse, kostede en ny gearkasse.
Så hvis den skifter en anelse anderledes, så få det tjekket asap.[/quote][/quote]
Den skifter fejlfrit og rigtigt godt faktisk.
Værkstedet tror at trykprøvningen muligvis har skubbet noget luft fri i systemet (Jeg har lige talt med dem). Jeg har efterfyldt og skal holde øje med det. Nu ser vi
Så hvis den skifter en anelse anderledes, så få det tjekket asap.[/quote][/quote]
Den skifter fejlfrit og rigtigt godt faktisk.
Værkstedet tror at trykprøvningen muligvis har skubbet noget luft fri i systemet (Jeg har lige talt med dem). Jeg har efterfyldt og skal holde øje med det. Nu ser vi

Problemet lokaliseret - dækslet til ekspansionsbeholderen var ikke spændt tilstrækkeligt. Det skulle åbentbart skrues rigtigt godt til