Hej!
Jeg har en w211 270cdi årgang 2003, som volder problemer!
Historisk har jeg renset manifold og fjernet hvirvlflaps, blændet hullerne hvor de var monteret.
Jeg har ikke endnu indsat en modstand 4,7 ohm i stikket til stellmotoren, for at ''snyde'' ECU'en!
Problemet er, at min bil hakker/går ujævnt ved konstant hastighed (80-90), eller med stigning ved konstant hastighed!
Giver jeg bilen gas, er der ingen problemer!
Er der bud på problemet???
De bedste hilsner
Troels
W211 går ujævnt! EGR og Indsugningsmanifold!
-
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:16
Re: W211 går ujævnt! EGR og Indsugningsmanifold!
Ja, jeg ved ikke noget som helst om dit problem, men nogen gange undre jeg mig over hvad folk laver??? Nogle højt-uddannede, erfarne og meget dygtige folk ved Mercedes har brugt år på at udvikle, designe, optimere og teste en motor så den kører optimal og så skal man lige "...fjernet hvirvlflaps, blændet hullerne hvor de var monteret. Jeg har ikke endnu indsat en modstand 4,7 ohm i stikket til stellmotoren, for at ''snyde'' ECU'en!..." - og så kan man ikke forstå at motoren kører "mærkeligt" 

IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Re: W211 går ujævnt! EGR og Indsugningsmanifold!
Mit bud ville være at du nok burde få skiftet den manifold med stelmotor
Systemet med stel motoren er ret vigtigt for motorens ydeevne og økonomi, så det går altså ikke med bare at blænde det af.

Systemet med stel motoren er ret vigtigt for motorens ydeevne og økonomi, så det går altså ikke med bare at blænde det af.
Re: W211 går ujævnt! EGR og Indsugningsmanifold!
JTC skrev:Mit bud ville være at du nok burde få skiftet den manifold med stelmotor![]()
Systemet med stel motoren er ret vigtigt for motorens ydeevne og økonomi, så det går altså ikke med bare at blænde det af.
Du skal måske ud i ny indsugningsmanifold, lidt kedeligt men det er hyppig fejl på denne gamle motortype.
Re: W211 går ujævnt! EGR og Indsugningsmanifold!
Nææ John sådan er det ikke helt lige med dette her, det er miljø-hensyn/lovgivning som gør at der skal "genbruges" udstødningsgasser igen. det giver typisk problemer når motoren har kørt en del km, da der så er aflejringer omkring dette. Så bil fabrikanterne må rette ind efter dette og forsøge at indpasse dette i den motoroptimering der kan lade sig gøre.JayZee skrev:Ja, jeg ved ikke noget som helst om dit problem, men nogen gange undre jeg mig over hvad folk laver??? Nogle højt-uddannede, erfarne og meget dygtige folk ved Mercedes har brugt år på at udvikle, designe, optimere og teste en motor så den kører optimal og så skal man lige "...fjernet hvirvlflaps, blændet hullerne hvor de var monteret. Jeg har ikke endnu indsat en modstand 4,7 ohm i stikket til stellmotoren, for at ''snyde'' ECU'en!..." - og så kan man ikke forstå at motoren kører "mærkeligt"
Så for at motor optimere skal EGR ventil helt klart bypasses

W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
- Martin_E320CDI
- Indlæg: 373
- Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Re: W211 går ujævnt! EGR og Indsugningsmanifold!
På nogle dieselbiler med dpf er det ekstremt vigtigt at man kun får lukket EGR i normal tilstand.. er den lukket under regenerering af DPF kan det på nogle typer give problemer.
Jeg har selv fået optimeret min til 250 hk og jeg valgte at lade min egr "leve"
. Jeg ved at der er andre herinde der har valgt at køre videre med egr .
Jeg har selv fået optimeret min til 250 hk og jeg valgte at lade min egr "leve"

E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.