Hej
Jeg har d.d. Skiftet skiver, klodser og forhjulslejer (jeg skiftede lejerne i navet - ikke hele navet).
På vej hjem lyste det med ABS og dæktrykfejl.
I tidligere indlæg d.d. Vedrørende samme fejl, skrives der om en ABS-ring der kan være defekt. Hvor sidder den ABS-ring, jeg mener ikke jeg så noget der lignede, da jeg havde navet demonteret?
Er der en der kan hjælpe?
Hilsen Steen
W212 ABS fejl + dæktrykovervågningsfejl
Re: W212 ABS fejl + dæktrykovervågningsfejl
pakning dåsen som sider bag lejet er også ABS ringen. så hvis den er beskadiget eller monteret forkert, kan det være derfor.
Hej JTCJTC skrev:pakning dåsen som sider bag lejet er også ABS ringen. så hvis den er beskadiget eller monteret forkert, kan det være derfor.
Tak for svar. Jeg købte SKS-lejesættet modelspecifikt på eBay. Pakdåsen er sat i rigtigt (presset i med lejeværktøj), så jeg jeg tænker på, om pakdåsen er uden ABS ring...?
Ved du om man kan købe pakdåserne separat nogle steder?
Hilsen Steen
SHC skrev:Hej JTCJTC skrev:pakning dåsen som sider bag lejet er også ABS ringen. så hvis den er beskadiget eller monteret forkert, kan det være derfor.
Tak for svar. Jeg købte SKS-lejesættet modelspecifikt på eBay. Pakdåsen er sat i rigtigt (presset i med lejeværktøj), så jeg jeg tænker på, om pakdåsen er uden ABS ring...?
Ved du om man kan købe pakdåserne separat nogle steder?
Hilsen Steen
ok - jeg skulle bare søge rigtigt, jeg har fundet denne ABS ring: https://www.pkwteile.de/mapco/7932477
Er det korrekt, at den både er ABS-ring og pakdåse - dvs. at der ikke skal bruges yderligere en pakdåse?
Hilsen Steen
Det er korekt ja:-)
Verdensklasse - tak for hjælpen, det er højt værdsat!!!JTC skrev:Det er korekt ja:-)
Hilsner Steen
Så kom ABS- ringene. Da jeg demonterede navet, lagde jeg mærket til, at der var kommet noget af det grønne lithiumfedt om på bagsiden af pakdåsen/ABS-ringen. Jeg rengjorde den, og tjekkede at der var magnetisme i ringen - og det var der. Jeg blev lidt nysgerrig om det var årsagen til alle fejlmeddelelserne, og samlede det igen uden at skifte ABS-ringen - med risiko for at skulle pille det hele fra hinanden igen.Fejlen forsvandt, og alt virker fint.SHC skrev:Verdensklasse - tak for hjælpen, det er højt værdsat!!!JTC skrev:Det er korekt ja:-)
Hilsner Steen
Så hvis nogen af jer skal skifte forhjulsleje, og har hørt at man skal bruge rigeligt med lithiumfedt, så sørg for, at der ikke kommer noget ud på bagsiden af navet under montering.
Hilsen Steen